Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. august 2024

Kjæreste tur til Karlstad.

 Som Scandic kunde så hadde jeg nå opptjent nok poeng til en bonus natt og vi satt å tittet på et kart, hvor skal vi dra? Arendal, Strømstad, Lillehammer eller skal vi rett og slett reise til Karlstad? Karlstad ble det og de hadde 3 forskjellige hotell å velge mellom. Ble en fin kjøretur om Oslo og med en liten stopp i  Årjäng. Her hadde jeg lovet min kjære en rekmakka, men denne kafeen var stengt på en søndag. Da ble det en annen kafe, nemlig Krogeriet og den var ikke dum, vi endte opp med smørbrød type Skagenrøra, veldig godt.

Ble såklart en alkohol fri øl på meg.

Var som skrevet veldig godt.

Litt unnselig, men veldig god mat her.

Jeg satt inne og tok bildet ut så jeg kan bekrefte at det er åpent her på en søndag.

Vi kom etter hvert til Karlstad og hva gjør man i Karlstad, man starter med å sjekke inn på hotellet og ta for seg av en bestilt flaske vin, selv om den var latterlig liten. Vi hadde også bestilt bord på Pincho Nation, anbefales på det groveste av samtlige turdeltagere (2 stk).
Masse småretter, jeg var redd for å ikke bli mett, der tok jeg feil gitt.

Spicy pasta, supergodt det også.

Loaded Fries, mmmm

Bord med fjøl holdere, smart.

Ble en after dinner drink også.

Kasse og bar, det var fint her.

Denne var veldig god.

Pinchos finnes også i Norge, ja vi skal besøke Pinchos i Porsgrunn om ikke så alt for lenge.
Muligens et "hovedkryss" i Karlstad.


Klara elven renner gjennom Karlstad.

For noen år siden så deltok jeg på Klara elven challenge et lite løp på 82 kilometer i nydelig natur og et meget flott opplegg og dette skjedde i september 2017.
Bilde fra gps`n sier vel sitt.


Så avsluttet vi kvelden med en øl og en god Irish i et hjørnet på baren.

Ble anbefalt denne av en annen kunde i baren og den smakte bra den.



Vi tok en tur innom Marieberg skogen i Karlstad og her var det fint.

Fint her ja.


Fine steder og et sted jeg kan anbefale å stikke innom om dere er forbi Karlstad.


Vi fikk det fineste bordet på ferga til Sandefjord.

En deilig liten tur er over og vi hadde det veldig fint, at valget falt på Karlstad var jo bare en tilfeldighet men jaggu meg så var det flott i Karlstad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar