Totalt antall sidevisninger

fredag 9. august 2024

4447,3 Hundholmen fisk og drikk del 5

 I Hundholmen er det godt å være og særlig i dag, mandag 29 juli, da skal vi på fisketur med Gøran og familien. Gleder meg litt kjenner jeg. Været er upåklagelig, ingen tvil om det gitt. 

2x150 det er sånn det burde være.

Vannvittig fin båt.

Flatt hav og fint å fiske i dag.

Fine båten og her er det som nevnt tidligere 70 meter dypt.

Jeg har fått mer fisk tidligere men vi var ikke så lenge utpå, siste stedet vi fisket var et veldig flott sted og det var drøye 100 meter dypt her. Her fikk jeg turens største fisk men den kom opp til overflaten for så og riste av seg kroken. Det er helt vanlig det at det er den største fisken som ikke blir med til land. Vi hadde allikevel nok fisk til en bedre middag hos Gøran.
Det ble en god kveld og jeg lærte Thorleif å ta bilder i panorama, han i bakgrunnen har jeg ikke lært noe.

Dette er sånn ca retning Skarberget, pent i kvelds sol.

Blir ikke veldig mye penere enn dette.

Naust i solnedgang.

Pent.

Gøran lagde til en veldig god fiskerett med fisk fisket av en fiskeflink søring. Smakte utrolig godt og med nok vin som tilbehør så ble dette en god kveld og litt sent kanskje, jeg skal jo tross alt ta klokken 08.00 ferga i morgen. Det ble hyggelig rundt bordet og en del morsomme ting ble sagt, blant annet så kom Karina med et fint utrykk; sus og dus i nordnorsk mus, det var rette ræva som feis. Da ble det litt god stemning rundt bordet gitt. Kveld går over i natt og Thorleif og jeg rusler bort til oss selv og tar kvelden.
Må kjøre fra Hundholmen ca klokken 07.30 for jeg må fylle moroklumpen med litt gogo juice før jeg kjører ombord i ferja. 
Del 6 av 4447,3 kommer om litt.

1 kommentar:

  1. Flotte bilder fra et fantastisk sted 🥰 du kunne ikke hatt bedre vær på den tiden du var der 🙂

    SvarSlett