Totalt antall sidevisninger

fredag 2. august 2024

4447,3 kilometer

 Kanskje var det min tur til å nå Nordkapp i år? Var jo litt uheldig forrige gang som noen kanskje husker. Vel jeg startet hjemmefra ca kl 08.00. La lystig i vei og allerede ved Grelland så måtte jeg ta på regndressen gitt. Den ble på helt til Alvdal i Østerdalen, ble bare 370 kilometer i regnvær.

Ferdig pakka, dagen før avreise.
Ved fergekaia i Oslo, der er det jo som kjent 3 felt og jeg ligger i det midterste og aner fare og ingen fred, da plutselig så kommer det en grønn vegg opp på siden av meg. Det var så klart en buss, men jeg skvatt skikkelig der altså. Veien i regn gikk helt greit og en liten bensin fylling i nærheten av Elverum gjorde sitt og veien gikk videre på RV 3 gjennom Østerdalen. Det ble en pølse stopp og kaffe på Circle K Alvdal, det satt der det skulle og jeg var klar for mer kjøring, uten regndress nå. Nå ble det en fryd å kjøre i et nydelig vær og plutselig så var jeg på Koa Camping som igjen var 100 kilometer nord for Trondheim. Turens første etappe på på bare 699 kilometer og totalt ca 10 timer reisetid.
Koa Camping hadde en teltplass til en reisende og her var det i grunnen veldig fint.

Koppen til Circle K er fin å ha med seg på tur, ingen tvil om dette.

Kaffe stopp på Circle K Alvdal.

Koa Camping, her var det fint, bord og duk er undervurdert på tur.

Ble en fin kveld her til tross for mye regn på starten av turen.

Moroklumpen skuffer ikke, en liten BMW på 313 kubikk, utrolig god å kjøre og kvikk nok. En god aften med nok i glasset gjør at RulleRolf sover søtt.

Dag 2.

Startet tidlig, pakket og gjorde sykkelen klar og var i gang med kjøringen klokka 06.00. Første stopp ble Grong og litt påfyll av noe go go juice (bensin) her ble det baguette og en kaffestopp før jeg ralla videre på E6 nordover. En ting er været det er helt fantastisk og det skulle bli ennå bedre jo lengere nord jeg kom. Rett før Saltfjellet så fløy det en liten fuggel rett i hjulet og den gjorde et rart hopp og den var nok død før den traff bakken igjen, uansett så fikk jeg litt dårlig samvittighet, jeg er rar sånn.
Nordlands porten her er det obligatorisk med en fotostopp

Den er så fin så og bensin gjerrig å kjøre.

Medbrakt på Korgen og kaffe i koppen, selvfølgelig Circle K.

Været er helt upåklagelig, ingen tvil om det.

Det er mye jeg kan klage på av meg selv 😎

Fergekø på Drag, da er jeg straks hos familien igjen.

Bestemor huset, her var vi mange sommere, nå bor Thorleif her.

En svært god dag er over og dag to så ble det kjørt 706 kilometer, 706 behagelige kilometer. Mange opplevelser, mange flotte steder å se. Og som skrevet været var helt upåklagelig. Kommer flere innlegg.




1 kommentar:

  1. Artig å lese.. men så mye kjøring pr dag😳 langt nok i bil..😊

    SvarSlett