Totalt antall sidevisninger

tirsdag 6. august 2024

4447,3 kilometer del 3 Alta Nordkapp.

 Del 3 av denne lille reisen er nå under beskrivelse og jeg sitter her og gleder meg over reisen jeg har gjort. Nå når jeg skriver så kommer det frem en del minner, om ting jeg har sett langs min vei nordover. Har dessverre også sett en del uvettig mc kjøring, det plager meg litt, er folk virkelig så teite, eller stoler de for mye på egne kjøre ferdigheter, jeg lurer.... Uansett så kom jeg meg greit til Alta og Scandic der

Mat må man ha og valget falt på Wing wah house, nydelig mat.

Fint sted egentlig.

God øl hadde de også

Lørdag morgen i Alta, dette er ikke til å tro, kl er 08.00.

En liten ting om Alta, det forgår ett sykkel løp her som heter Offroad Finnmark og det er ganske mye folk her, pussig nok. Her må Alta hotellet gjøre noe forbedringer, jeg står ikke i frokost kø for å komme inn å ete en frokost jeg allerede har betalt for. Det ble på denne lørdags morgen kjørt til Circle K for en gratis kaffe og en baguett før jeg setter kursen nordover. Tanken er fylt og magen er fyllt.
På Sennalandet her er det fint.

Fine lille sykkelen. 2,5 liter ekstra tank, kan ta meg 8 mil avgårde.

Været kan man heller ikke klage på.

På Nordkapp platået.

Jøss har jo vært en konge før meg her også....

Been here, done that.

Her opp var det så jævlig dyrt at jeg blir flau. Det er greit å betale en liten parkerings avgift på 50 kroner for en motorsykkel, men at de skal ha 17 kroner for at du kan gå på dette platået er for meg uforståelig. Altså foreløpig 67 kroner, ja ja. Jeg går nå rundt og titter litt og bestemmer meg for å gå inn og ta en kaffe som sikkert er overpriset og samtidig titte litt i suvenir sjappa. Nei vet dere hva? det koster 330 kroner å komme inn for å kjøpe en kopp kaffe og eventuelt handle i butikken. Jeg ble sur og satt meg på sykkelen og kjørte sørover igjen.
På vei mot Honningsvåg og en bedre middag der.

Sjekk nummer 51 Vestfjordskinke av hval, skinke på en hval da gitt.

Var egentlig røkt hvalkjøtt og det smakte supergodt.

Sprøstekte torsketunger er undervurdert og jæskli godt.

Fint her oppe også.

Jeg hadde en hyggelig samtale med Honningsvåg`s varmeste servitør, tror sjelden det har vært så varmt her tidligere. Det var morsomt å observere henne hver gang hun kom inn fra terrassen. Meget hyggelig dame som ikke kunne gjøre ting godt nok for en reisende. Stedet anbefales på det groveste om dere er forbi. Corner spiseri.
Tilbake i Alta for natt 2 på hotellet og i morgen skal jeg ha frokost.

Så kjøpte jeg en morsom ting som skal monteres i gangen hjemme.

Del 4 kommer også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar