Totalt antall sidevisninger

søndag 4. august 2024

4447,3 kilometer, del 2 Hundholmen.

 Da blir det en stopp i Hundholmen hos familien før jeg kjører lengere nordover. Her er det godt å være og gjestfriheten til Thorleif er upåklagelig stor. Været er et eget kapittel og det er rett og slett ikke til å tro. Har sett utrolig mange som bader her oppe og det er ikke helt vanlig.

Vi bader ikke, vi eter, Thorleif og Gøran.

Ikke noe i veien med utsikten heller, fjære sjø.

Hundholmen, legg merke til båthavnen, en gammel gruve som har sprengt vekk den ene veggen.


Naustet til Gøran.

Ikke så lett å se men her er det skikkelig klart vann.

Inne i denne gamle gruva er det 70 meter dypt.

Dette må vel være Norges sikreste båthavn vil jeg tro.

Her er det rett og slett godt å gå.

Fra mitt soveromsvindu, ille pent her.

Blir kun en natt i Hundholmen da jeg planlegger turen etter spådommer på yr.no og yr sier at det skal bli veldig pent vær på lørdagen på Nordkapp og jeg stoler på det. Det betyr en avreise på fredagen til Alta og Scandic der, jeg bestiller rom for to dager. Det blir nemlig tur og retur Alta - Nordkapp på lørdagen
Circle K her ble det litt kaffe i koppen og en liten benstrekk

Jeg kjører E6 nordover men ved Bardu, omtrent, så tar jeg av på RV 87 mot Øverbygd, en knallfin vei. Kommer inn på E6  igjen ved Overgård. Fint område å kjøre og deilig å komme seg litt bort fra E6.
Fra RV 87, her inne er det virkelig pent.
Regnbue og skyer.

Veien til Alta gikk helt fint og jeg kom frem til hotellet uten nevneverdige problemer, Scandic Alta har sin egen parkerings kjeller for mc. Det er veldig greit spør du meg, eneste som var litt dritt var at det var veldig mye folk på lørdagen så jeg fikk ikke frokost, offroad Finnmark er et sykkel løp som holdes her i helgen. Kjempefint det, men da får hotellet åpnet et møterom og legge til rette for et sted å sitte så man kan få spise. Jeg står ikke i en kjempelang kø for jeg har det litt travelt.....


Veien går videre i neste innlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar