Totalt antall sidevisninger

onsdag 14. august 2024

4447,3 På vei hjemover del 6.

 Tirsdag 30 juli og jeg våkner opplagt og litt lei meg siden jeg skal kjøre hjemover i dag. Er ikke lei meg for kjøringen som står foran meg men å ta farvel med Thorleif. En god frokost og noe kaffe i koppen gjør som kjent susen for kroppen.

Ferdig pakket for en tur sørover og første stopp er Trondheim og Scandic Solsiden.

Finnes det noe bedre enn ferskplukket bringebær?

I Kjøpsvik så fylte jeg drøye 9 liter og det gir ca 0,28 i forbruk pr mil.

Litt lett skyet før jeg kjører ombord på Ferga, men det gjør jo ingen ting.

Ferden går lystig fra Drag og sørover på E6`n, kommer forbi Innhavet etter kort tid og her husker jeg bestandig at min mor sa; nå er jeg snart hjemme, når vi satt på bussen fra Fauske. Minner gjør noe med en selv og jeg lager jo mine egne minner, både fra denne turen og ellers i livet. Det å skrive denne bloggen, som jeg har gjort siden 2008 er med på å bevare mine minner. I 2008 ble det 4 innlegg og jeg bruker av og til noe tid på å lese gamle innlegg, jeg synes det er koselig. 
Hulløya her har vi en liten hytte.

Ikke store hytta men akk så koselig da gitt.

Fint her oppe.

Dette merke er satt igjen på diverse steder.

På denne ferga så møtte jeg en Finsk kar på en noe større BMW, en 1250 mener jeg å huske, han kjørte bare på lykke og fromme og visste aldri hvor han skulle campe for natten. Lykkelig type for å si det sånn.
Her for eksempel så sitter merke på Polarsirkel senteret

Liker egentlig ikke sånne steder, turistfeller tenker jeg om disse.

Jeg dro nå innom for å finne en "snøkule" til Konemor, hun samler litt på sånne. Når jeg står i kassakøen så observerer jeg hvor utrolig mye skit folk handler, men det er såklart opp til hver enkelt hva man vil kjøpe. Jeg kjører ganske kjapt videre og er fornøyd med at været letter litt. Planlegger en stopp i Mo i Rana for en kaffekopp og en burger.
Som dere ser så er været slått helt om og det er bare trivelig å kjøre.

Stort rom med morsomme ekstrasenger. 

Sjeldent stort bad på et singelrom.

Utsikt ut på et lite torv fra Scandic Solsiden.

Rett og slett romslig rom til singelrom å være.

Hjemme igjen, onsdag ettermiddag.

Som overskriften har stått i 6 innlegg så ble det 4447,3 kilometer på 8 dager fordelt på 138,2 liter gir et totalforbruk på 0,31 liter pr mil og det er vel ikke så gæli vil jeg tro. Moroklumpen gikk uten et eneste feilslag hele veien og jeg er superfornøyd med denne lille BMW`n. En svært god tur er over og neste er vel under en slags planlegging vil jeg tro. Nå håper jeg "Klumpen" blir solgt snart for en ny velomobil skal kjøpes. "Moroklumpen" skal beholdes. Neste innlegg kommer fra Karlstad 😍

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar