Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. desember 2011

Luke 7 i padlvent kalenderen (og en onsdagspadling)

Dagen i dag ble veldig mye bedre enn forventet. Sto opp litt sent da jeg jobbet på Rica Park i går kveld (ekstrajobben min) For en dag for et vær, et tynt snøteppe har lagt seg over Vestfold og utsikten er langt lysere over det hele. Det er bare et svakt vindtrekk fra nord vest og ferden går under Vrengenbrua og sydover ved Veierland. Derifra krysser jeg over mot Østerøya og inn i en kjempefin bukt, detter var en flott strand. Det er på tide med en kaffekopp og litt padlvent sjokolade, det er jo ikke alle dager som inneholder padling heller. Det smaker helt topp, solen skinner og man skulle bare ikke tro man snart var midt i desember.
Ved Veierland her.

Her er denne bukten/badestranden på Østerøya.

Et deilig sted, hadde det bare vært 30 grader varmere.

Båten min, nå har jeg 340 km i den og er fremdeles superfornøyd.
Her er jeg på en liten bekk/elv ved Mefjorden.

Samme bekken men snart ved utløpet.

Dette er bekk nr ved Mefjorden også her er det flott å padle.

Så ble det en kanaltur på vei hjem, her er det bestandig flott å padle.

Straks ved Vrengensundet, snart mørkt.

Man skal jo ikke bade alene og det er jo bestandig hyggelig med selskap også.
Hadde med andre ord en fantastisk flott padledag i dag, det er deilig å padle på relativt ukjente steder og det er veldig fint på denne siden av Tønsberg fjorden også. Det ble 31,4 km i dag og det er jeg jo fornøyd med;ø)


Dagens rute ser sånn ut. En veldig flott tur.

3 kommentarer:

  1. Hei. Kjekk blogg å lese. Jeg er ganske ny i kajakk-miljøet og er generelt ute etter tips og ideer. Jeg På bildene du har lagt ut ser jeg bla at du har funnet en måte å støtte opp GPS'en din og jeg lurer på hvorden du har løst dette?

    Lars Erling

    SvarSlett
  2. Rett og slett et maritimt feste fra Garmin. Har flere forskjellige fester og bruker de på alle kajakkene og sykkelen også

    SvarSlett
  3. Takk. Ser det at musen har hoppet litt frem og tilbake når eg skrev det spørsålet. Takk for at du tok deg tid til å tyde det :-)

    SvarSlett