Totalt antall sidevisninger

onsdag 14. desember 2011

Luke 14 i padlvent kalenderen.

Dagens lapp kunne fortelle om minst 30 km padling at det bare ble 13,1 km er egentlig ikke min skyld. Det blåser noe helt inn i granskauen mye, det regner og tilogmed lyner. Jeg valgte å starte fra Sjøormen i dag for da blir det noe motvind i starten og vind i ryggen etter at jeg har passert Vrengen og vender nesen nordover igjen. Ja ja så feil kan man ta, bare over Træla umiddelbart etter start så blåser og regner det noe så infernalsk at hadde jeg vært kristen så hadde dette vært et tegn fra oven om at i dag er det bedre å være hjemme å lese en historiebok, det lynet tilogmed. Særlig sterk i troen har jeg aldri vært så jeg forsatte mot vind og regn. Jeg hadde jo kjørt fra sydvesten hjemme og med bare en buff på hodet så ble det også vått og kjølig på toppen. Jeg klarer ikke å ta bilder når det er slike forhold for jeg finner bedre å holde seg i båten enn å holde i kameraet. Kommer meg etterhvert inn i Foynlands sundet men det blåser like ille der men mangelen av bølger gjør livet noe bedre i alle fall. Runder ved Fjærholmen og går vidre sydover men det er for mye vind i mot og jeg velger å snu, det er bedre å bli våt i badekaret enn å bade her i gjeldene vind.


Her er jeg i le men blåser baklengs med 3 kmt...... og det regner......

Her lurte jeg på å snu, men valgte å fortsette da dette er skjermet vann.
Naå jeg kom forbi brygga på bildet over så kommer man ut i en slags bukt og der kom vinden så kraftig fra siden at det gjorde vondt. Man padler skrått over rett frem hvis dere forstår.
Bildet yter ikke været rettferdighet, det blåser noe helt jæv..

Rett forut er Tønsberg, men det regner så tett et man ikke ser byen.

Her bygger de flere blokker i vannet.

Som sagt Nøtterøy utvider arealet med flere kvadratmeter.
Det værste av alt er at jeg nesten kunne tenkt meg å bo her, men det får bli noen år til tror jeg. Er jeg egentlig misfornøyd med dagens etappe? Nei å velge det sikre er vel best, jeg har ikke så veldig lyst til å bade i dag, bortsett fra i badekaret da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar