Totalt antall sidevisninger

søndag 18. desember 2011

Luke 18 i padlvent kalenderen.

Endelig er godværet tilbake, nå har det vært trist med vind, regn og blåst så det holder. I dag 4 søndag i advent så skinner solen og det er meldt en lett nord nordvestelig bris. Jeg hadde veldig lyst til en litt anderledes tur i dag og valget falt på Skjellvika på Østerøya, ikke så langt å kjøre og jeg får padlet steder jeg ikke har vært før. Som skrevet så gjort, er litt sløv på morran men er på vannet rett før klokken 11.00 og planen er å runde Tønsberg tønne og padle helt inn i bunnen av Mefjorden. Det er morsomt å padle steder man ikke har vært før, selv om det er rett i nærmiljøet.

Selve tønna i motlys.

Siste biten av stien opp til tønne er flott rammet inn.

Ertavika tror jeg det heter her, en flott liten bukt ved Tønsberg tønne.
Nå har jeg kommet inn i Mefjorden og her er det flott (her også) Ser en utrolig flott hytte og tenker mitt om slikt noe, det brukes ikke for mange uker i året og koster mer enn det jeg noen gang har råd til, og vi snakker bare en hytte.... Nordavinden gjør seg litt gjeldene her men det er helt ok for da har jeg den i ryggen etterpå. Solen skinner og kaffen er varm, kan man da særlig bedre ha det og det er 18 desember i dag, livet er herlig dere.

Her er hytta jeg snakket om, den sklir flott inn i terrenget da.

Trenger vel en oppgradering snart.

Det er bare en gangbro heldigvis. Veien ut til Andholmen.

Langt der fremme og lengere med er bunnen av Medfjorden.

Bildet over viser bare forholdene ved Grindholmen, snart er jeg fremme, eller halveis om dere vil. Jeg padler lystig videre og ser en liten flott strand som jeg ønsker å besøke, både for en kaffetår og en tissestopp. Det er da jeg tenker at jeg snart har jeg padlet halveis og er i grunnen bare en km fra startstedet. Etter litt kaffe og noen klementiner og en liten bit sjokolade så må jeg i kajakken igjen. Solen begynner å gå ned og det er jo en time eller to igjen å padle.
Fra en god kaffestopp.

Denne typen av en glassmanet har jeg ikke sett før, kan noen hjelpe med et navn?

Her har jeg rundet Gokstadholmen og Ormestadholmen.
Etter å ha satt kursen utover igjen så blir det fort mørkt og jeg gasser på litt, har ikke veldig lyst til å padle i mørket heller. Det er jo lysere enn det ser ut på bildet men jeg rekker akkurat frem før det blir helt mørkt da. Padlet distanse i dag ble på 32,6 km og det er jeg jo fornøyd med, selv om det bare stod 10 km på dagens kalender, men den ble jo forkortet på onsdagens padling. Er straks oppe i 1800 km så jeg er fornøyd uansett jeg.


Dagens økt ser da slik ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar