Totalt antall sidevisninger

søndag 26. juli 2020

Jammen jeg trodde du skulle redde meg....

Fullt så galt som overskriften er det ikke, mer om det litt senere. To gøyale familier bestilte intro kurs og da kan jeg nesten ikke si nei selv om det er midt i ferien min. Oppmøte som avtalt på Lahelle og for et vær vi fikk i dag. Det var meldt litt vind men den uteble og det ble bare roligere og roligere utover dagen.
Straks klare for sin første tur i kajakk.

Ser jo helt synkront ut dette her.

Så var det denne åra da, helt ut på den ene siden Aksel ;ø)

Hanna var veldig flink.

De padlet veldig bra alle sammen og jeg koser meg med å overhøre kommentarer underveis. Etter litt støtte tak trening så padler vi oppover en liten bekk og det er bestandig flott og uten unntak så hører jeg Brødrene Dahl, krokodiller, jungel Amazonas osv osv. Like gøy hver gang.

Emma i fint driv oppover Overfloden.

Det er jo litt jungel her, venter bare på en krokodille, men vi skvatt litt pga av noen ender som tok av litt brått.

Hit men ikke lenger.

Per på vei ut av jungelen.

Du kødder, var det jeg husker best av dette bildet.

Bytte av båt er bestandig moro, ingen unntak i dag heller.
Så padler vi litt rundt en liten holme for å lære å svinge litt og samtidig opprettholde farten og ja det er litt vanskelig men med noe trening så vil det gå bra. Da skal vi inn på stranden og ha rednings øvelser. Det gikk meget bra og dette krever også øvelse, sikker padling krever øvelse.

Emma og Aksel var i tottene på hverandre hele tiden.


Ellen ga seg ikke, det var nesten hele tiden, men et par ord, øve øve øve.

Ser bra ut, men se under....

Blid er hun i alle fall.

Emma tipper Per, men jeg tipper at Per ikke tipper.....

Kamerat redning gikk fint.

Gode venner.

En god dag er snart over.
Det var under wet exit øvelsen at Ellen skulle tippe rundt, hun var tjo litt spent hun også men tippet rundt i trygg forvisning om at jeg ville redde henne. Jeg følger med og ser at hun begynner å lete etter løkken til sprut trekket bak ryggen, jeg tar det foreløpig rolig og ser at hun innser tabben sin og flytter hendene forover. Hun kommer vel ut og trekker et dypt åndedrag og sier; jeg trodde jo du skulle redde meg. Jeg tenker at 5 sekunder under vann ikke gjør noe, og det gjorde det heller ikke 😋
Dere var super flinke og veldig lærenemme, det gjør dagen min veldig fin. Så var det noe med vann temperaturen også som gjorde dagen god. Takk for en flott dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar