Totalt antall sidevisninger

torsdag 23. juli 2020

Del 3, en liten tur det ble.....

Våkner og står opp klokken 07.10 føler meg fin i kroppen og går ned for en bedre frokost. To kopper kaffe senere og noen brødskiver så går jeg opp på rommet igjen og tar meg en liten cowboy strekk, det er fortjent synes jeg. Pakker velomobil og legger lystig avsted, men himmel og hav gårsdagen sitter skikkelig i bena. Alt som ligner på en fartsdump gjør at bena skjelver. Det er såklart sånn at rett etter Flekkefjord så stiger det  rett til himmels, i alle fall føles det sånn, jeg må ut og skyve flere ganger og det er litt deilig i grunnen.
Her begynner det og det er langt til toppen.
Det går utrolig tregt og det føles som om oppover bakken aldri vil ta slutt. Skam den som gir seg og jeg kommer etterhvert opp på toppen og det flater noe ut og det går greit en liten stund før det på ny begynner å stige igjen. Har en del negative tanker i hodet men tiden går og leger alle sår helt til jeg skal ta av i et veikryss. Hvor lenge var RulleRolf i lykkeland? Ikke veldig lenge det går bare oppover her jo.
Når jeg nådde toppen her så begynte det å gå nedover mot Kvinesdal.
Det gikk unna i disse nedover bakkene, tror jeg nærmet meg 80 kmt enkelte steder og selve nedkjøringen til Kvinesdal var svært bratt og svingete så der tok jeg det litt med ro.
Kvinesdal i det fjerne, der skal jeg ha en kaffekopp om ikke annet.
Når jeg kom vel ned på "hovedveien" RV 465 så er den flat og fin og her leker livet gitt. Det er vel på dette tidspunktet jeg ønsker meg til Danmark på neste ferie tur med velomobilen. Kommer vel inn i Kvinesdal sentrum og finner meg en Circle K stasjon og tar en velfortjent, meget velfortjent kaffekopp og en bacon pølse, måtte bare ha det. Sykler inne på torvet her for å finne en dagligvare butikk og jeg fant Nicos mat, en veldig kul, ikke kjedebutikk, (dem er det jo ikke mange av) og fant det jeg skulle ha.
Den er jo så kjekk da gitt. 

Måtte zoome inn litt.
Når jeg kommer ut av denne butikken så står det en familie og kikker på velomobilen. Det viste seg at han hadde deltatt på Camp RulleRolf for lenge siden, ble en liten prat og det er jo bestandig trivelig det. Nå skal jeg legge ut på noen bakker igjen, skal opp og spise på Hotel Utsikten, ble sterkt anbefalt det av Per og AnneLise på Podbike.
Ved et utsiktspunkt rett på nedsiden av Hotel Utsikten.

Det er jo pent her da om ikke annet.

Jaja da var jeg her og gleder meg til lunsj.
Ble ikke skuffet og de serverte en nydelig lapskaus som satt akkurat der den skulle med en god og kald øl som tilbehør. Det er her jeg bestemmer meg for å ringe hjem og bestille henting, ringer konemor og avtaler å møtes ved Pitstop Lyngdal langs E39. Ble noen lange timer der men jeg er fornøyd. Et eventyr er over og et annet begynner ganske snart, jada bare rolig velomobilen skal ikke selges.

Det flate partiet mellom 35 og 45 kilometer er mot Kvinesdal.

Mer om dette om litt.
God sommer alle sammen, fortsatt god sommer heter det vel.

1 kommentar:

  1. Du er beintøff! Sykler vel nordover neste år :) ha en fortsatt fin sommer, Rolf!

    SvarSlett