Totalt antall sidevisninger

tirsdag 7. august 2018

Velomobil service.

Velomobilen trengte litt service og det var ikke så lett å finne noen som kunne ta dette i Norge. Skjønner dem egentlig godt for de har jo ikke utstyr til å løfte de opp og snurre de rundt for å si det sånn. Da blir det Danmark da og vi kjører ned gjennom Sverige med en enorm stikkpille på taket. All reklame er vel god reklame Petter ;ø)
Jeg vet ikke hvor mange som spør om åssen denne rare kajakken er på vannet, begynner å le og så forteller jeg at dette er reklame for et kajakkfirma. Lurer på om spørsmålene hadde vært likedan om det hadde stått Makrell i tomat.....
I Danmark har de flotte buffeter, dette fra en kina restaurant i Stenløse, obs det er ikke et speil på bildet.
Tok ikke mange bilder av Velomobilen på taket for det er jo ikke der den skal være. Vi hadde en avtale hos Velomobil senteret og vi rakk å levere velomobilen på mandagskveld så har man en god kveld til rådighet uten tanke på morgendagen. Vi har bestilt rom i 2 dager på Søgården BB et kjempested og med en fabelaktig flott frokost. Anbefales på det varmeste om dere er i nærheten.
Vi fant ut at vi skulle kjøre til Hillerød og besøke Fredriksborg slott. Ja det har ikke rabla for meg riktig ennå, men fy flate for et flott sted, jeg trodde ikke det var så store slott i Danmark og det må sies det var riktignok i overkant varmt å tusle rundt her. For å si det sånn, jeg ville ikke vært foruten denne opplevelsen.
Dette er bare begynnelsen.
Han her spruter jo overalt.
Litt av hagen og jeg mener litt av den bare.
Nå er det jo ikke bare slott vi skal se på vi skal også handle litt og rødvin til 89 kroner er vel innafor, ja det var jo en 3 liter. Klær og annet blir også handlet.

Gikk fort med en 3 liter i varmen.....
Her var den ikke alene, stor takk til Yoann for flott service.
Første tur etter hjemkomst gikk til Verdens ende.
Så har jeg laget et gps feste, men første utgave ble forkastet etter noe bruk, da det ble satt for langt bak og var litt i veien for styret. Nytt og forbedret feste ble laget og det fungerer som bare det.
Det første feste, ble litt spinkelt og det kom for langt bak.
Nummer to, først i papp for beste tilpassing.
Så kommer feste med laminert balsa, laminert med glassfiber og noen steder 3 lag.
Dette feste på bildet over ble etter litt tilpasninger saget ned og pyntet med Kevlar/carbon tape, ble riktig så bra og jeg er fornøyd med egen innsats, bare så det er sagt. Til dags dato har jeg nå syklet 2128,1 kilometer vi skriver tirsdags kveld (7 august) og husk at det har vært 3 ukers ferie også.
Blir bare mindre og mindre kajakkpadling kjenner jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar