Totalt antall sidevisninger

mandag 20. august 2018

Gutta fra Calcutta, kara fra Sahara eller gjengen fra Vrengen.

Kurs er bestandig gøy og at det skulle bli så kult denne helgen var mer enn det var lovlig å tro på. Nå meldte yr.no et skikkelig vindvær på lørdagen og det ble det også. Såpass mye at kurset ble litt kortere på nevnte lørdag. Når det er meldt 17 sekundmeter med vind da blir de kloke av oss på land, nå virket jo ikke denne gjengen særlig klok og da var det jo greit å kommandere de på land. Jeg har sjelden vært borti en gladere gjeng enn dette og den ene kommentaren etter den andre satt forsåvidt løst. Bare synd jeg ikke husker flere av de, men som skrevet de kom som perler på en snor.
Detta blir ikke veldig lett.
Det er rart det der med kommunikasjon,  jeg sier en ting og dere gjør en annen ting... Neida dere var stort sett flinke, stort sett.... Det å padle i flokk er noe dere må øve på tror jeg.
Se her ja, slik skal det gjøres i alle fall i begynnelsen.
 
Verdens snilleste huseier bor ved en liten bekk i Sandefjord.
Det er ikke få ganger vi har blitt servert kaffe her inne og det smaker bestandig helt utrolig godt, skal jaggu meg sykle innom med noen poser kaffe en vakker dag. Når det stormer og regner som aller verst da er denne bekken god å søke litt tilflukt i. Forøvrig så var det lørdag 29 juni 2013 at vi fikk servert kaffe for første gang, den gang så kom det en ganske våt og "bustete" gjeng opp bekken og vi fikk kaffe i pappkrus. Nå har vi førsteklasses krus og særdeles god kaffe.
En link til innlegget fra 2013 finner dere her
Hadde en liten stund noen mørke tanker om progresjonen til denne gjengen ;ø)
Bare så det er sagt det var liten tvil om dere skulle klare det som ble servert, men når "noen" begynte å snakke om muligheten for hval safari i Lahelle fjorden da rogna det for meg, heldigvis så er mine støtte tak ganske så innøvd og uten dem så hadde jeg badet ingen tvil om det.
Aldri, jeg gjentar, aldri et kurs uten en ground loop eller low wet exit, dette er vel Anton.
 En fordel med griseværet eller vind været som er meldt i dag er at vi får testet kamerat redning i delvis realistiske forhold og der var alle superflinke og da skjønner dere hva dere skal øve på når dere begynner med padling på egenhånd. Sikker padling krever øvelse.

Dette er fra uoffisielt mesterskap i synkront åre løft, litt øvelse nå så sitter det gutter. 

Da er det tid for wet exit og cowboy redning, en øvelse som alle burde kunne og som det er veldig lurt å øve på. Gjør det til en vane nå i starten at dere etter endt padling gjør noen cowboy redninger samt kamerat redninger


                 No comments.


Dette er så flott og riktig, konsentrasjonen er på topp og trekket er i munnen, noen hører etter :)


Det er ikke alltid like lett, men lavt tyngdepunkt er en fordel ;ø)



Eksempel på kamerat redning

Del to kommer straks.


3 kommentarer: