Totalt antall sidevisninger

fredag 17. oktober 2014

En ensom torsdagstur.

Torsdagen kom med vind og regn, litt hagl og sludd. Var litt spent på dagen i dag da det været ikke var helt i vater. Kom til Fjærholmen kvart på seks og var foreløpig alene. Ventet til fem over seks og var fremdeles alene, skam den som gir seg tenkte nå jeg og lastet ned Freya`n av taket. Dette er nok ikke den beste båten å padle helt tom i dette vindværet, men man liker jo en liten utfordring. Padlet østover mot Husø og inn til denne lave brua mellom Husø og Foynland, akkurat her inne var det ikke bølger men vinden tok godt takket være litt trakte effekt. Padlet forbi et tomt hus som har stått tomt så lenge jeg har padlet, dette burde jo klubben kjøpe og lage klubbhus, bedre plassering og tomt får vi ikke.
Dette hadde vært noe, det blåser så mye at det er vanskelig å ta bilder.
Det blir veldig fort mørkt og lykta glemte jeg i bilen og det er faktisk andre gærninger på vannet med båt, sikkert de som er ute og sjekker hummerteinene sine. Det er jo greit at de ser meg også så jeg holder meg langs land på Husø siden og padler utover så jeg kommer på nedsiden av Bloksberg. Der setter jeg kursen mot Fjæholmene igjen og får noen flotte surfer mot nevnte strand, det blåser ganske godt fra øst. Nå er det ganske mørkt og det er litt vanskelig å se bølgene som faktisk har begynt å bryte litt også og det betyr at vinden har tatt seg opp litt.
Som sagt jeg padler alene i dag, men fotball spiller dem i uværet..... Padling er bedre.

Deilige båten.
 Det ble ikke så lange turen, grunnet mørket, men nesten 5 kilometer er bedre enn ingenting. Da har jeg hittil passert over 1550 kilometer så langt i år og jeg ligger fremdeles litt etter takket være en jobb tidligere i sommer som gjorde at jeg ikke fikk padlet så veldig mye på over tre måneder, dritt. Til søndagen så er det tur med Havpadlerne Tønsberg igjen og det skal bli litt deilig kjenner jeg. Håper flere stiller opp da ;ø)
Kveldens tur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar