Totalt antall sidevisninger

søndag 24. august 2014

XTERRA Swimrun Norway 2014 – To the World’s End

Ja ja de gærne har det godt sier nå jeg. Og jeg er vel ikke helt borte selv heller, når man velger frivillig å stå opp klokken 03.45 en lørdags morgen og det striregner ute.....
Har man sagt seg villig til å stille så må man stå opp. Må jo bare innrømme at jeg lå og hørte på regnet flere ganger i løpet av natten. Koker kaffe og lager to flotte baguetter med pull pork og coleslow, sennep og barberque saus. Dette samt en kaffe kopp med sikring som ligger på dekk og termos lett tilgjengelig, da er jeg klar for noen timer i båten.
Kjører til Fjærholmen og møter der Runar og Egil, godt man ikke er alene om galskapen.

Det er ikke bare meg med putetryne i dag, dette er Runar.

Torgersøya i bakgrunnen.

Her en gjeng i land på Tørrfest.
Tørrfest er den eneste øya i nasjonalparken hvor det ikke er tillatt å nyte alkohol.... Jada smak litt på navnet  ;ø)
På vestre Bolærn.

Her fra den lengste svømme etappen, ca 1200 meter.


Svømmehender, var litt smart.

Gåsø rett forut.

Endelig på Gåsø, her kom det en del kommentarer om etappen

Jeg måtte bare la de som løp få noe å hvile aua på....

Han ser sliten ut, dette er fra Gåsø og over til Hvalø, kort svømme etappe.
Egil, Runar og jeg padlet delvis sammen, vi var vel 6 padlere totalt og det var en ganske så flott opplevelse. Vi fulgt disse utøverne inn til Ulvø og derifra så skulle de løpe ut til Movik for så å svømme over til Mågerø, da hadde min del av tiden løpt ut og klokken  var nå 13.00, da har vi vært på vannet i over 8 timer. Livet er herlig dere og 36 km ble tilbakelagt i kajakken denne supre morningen.. Håper dett skal arrangeres til neste år også, og da blir du med også (som støttepadler)

2 kommentarer:

  1. Supert at dere stilte opp, det var en god sikkerhet for oss. Og takk for flotte bilder!
    Hilsen Ivo, #1 Tønsberg Triathlon Klubb, inne på 9:36.22 :-)

    SvarSlett
  2. Du all verden for sprø gjeng samlet, he he he.

    SvarSlett