Totalt antall sidevisninger

torsdag 26. desember 2013

2 juledag eller skrives det andre?

Endelig skulle ribbe og pinnekjøttet få kjørt seg litt. Man kan jo også si at endelig så har det sluttet å regne også. Planen var å være på Kiwi Kjøpmanskjær klokken halv ti men det ble litt utsatt grunnet noe tv titting, jeg liker moutain men, mye harry der men også flere nyttige tips. Klokka ble nesten 12 for jeg satt i båten og da begynte det å regne gitt......
Skam dem som gir seg sier nå jeg, bestemmer meg for å padle mot Vestfjorden for på den måten og ha litt vind i ryggen mot byen. Det er ikke noe dårlig knall det, padler også på utsiden av Håøya for på den måten få mest mulig ut av vinden. Og det faktum at det er lenge siden jeg har padlet her.
Veierland, dette blir bak meg når jeg padler nordover, altså er dette syd med tunge skyer....

Ikke lett å se men her ved Øra camping var det ca 100 ærfugl, ganske kult egentlig.
Veien nordover går ganske raskt unna og plutselig så er jeg ved BCC sitt lille anlegg, det er ganske sykt hva de klarer å få Stokke komune  til å godkjenne, nå skal de også utvide med hotell til flere milliarder kroner se her Dette må da i sannhet være dansen rundt gullkalven eller noe, en såkalt religiøs sekt bygger så inn i gamperæva stort, men en bru fra Nøtterøy til Stokke, nei det klarer ikke politikerne å enes om. Kjenner at jeg blit lettere irritert og det er ikke godt når man padler.
BCC, er det mulig å bygge så inni helv... tett og i strandsonen, ja Stokkes politikere synes det.

Her er det ikke bare bygget i strandsonen men faktisk fyllt ut adskillige kvm i sjøen. Stokkes osv osv.

Skikkelig fint men hvorfor får noen lov til å bygge mens andre ikke? Lukter korupsjon, mmm.
Jeg blir egentlig litt lei meg når jeg ser åssen noen får det til (penger, Mammon) og andre ikke får. Jeg har bygget en garasje og måtte pokker ta sende byggevarsel til "skauen".Vi har skog på tre kanter og det er tre forskjellige eiere av nevnte skog og vi måtte sende tre rekomanderte brev til disse eiere, koster bare nesten 500 kr for tre brev og de kunne en gang ikke nekte oss å bygge, to naboer kunne jeg bare gå inn til å få en underskrift. Men lurer på hva disse har gjort.
Deilig å padle fra været.

En svært nødvendig tissestopp ved Ramberg.
Fy flate som jeg gleder meg til sommeren og det å kunne padle i t skjorte og shorts igjen, det blir så varmt i tørrtoppen, for liksom ikke gitt på uten at det koker. Som sagt gleder meg stort til sommeren og pussig nok i dag så koker det litt når jeg ser disse byggene i strandsonen.
Jeg må jo være en gretten gammel gubbe i dag, for dette er en ghetto midt i Tønsberg by.
Ikke en ghetto ghetto med yo man, yor mama so poor, nei nei dette er mere en sånn rikmannsghetto hvor man titt og ofte hører, hva har du ikke fått 2014 modellen av den nye Porchen ennå sier du.
Jeg padler greit forbi med disse fantasiene mine og tenker for meg selv at jeg lykkelig og snart finner en ny kajakk veien til meg, i carbon skal vite. Men det vet du ikke ennå altså.
Dette er rett etter Arås på vei sydover igjen, 100 meter sonen gjelder liksom ikke.
 Ja ja jeg skal egentlig ikke bry meg, men jeg gjør det alikevel. Padler ufortrødent videre og passerer både Årø nord og syd og setter kursen ganske snart vestover og mot Kjøpmanskjær igjen. Det mørkner og snart så er jeg inne igjen, ganske varm i toppen og lang i arma, men det er greit etter nesten 33 km padling i forholdsvis varmt vær i desember, husker egentlig godt at det har vært varmere desmber her syd.
Er ikke fullt såmørkt i virkligheten, Vrengen bru til venstre.
Dagens rute ser da slik ut ganske kjedelig kanskje, men fin for det.

2 kommentarer:

  1. Har man nok penger, så kan di fleste regler/lover brytes. Sånn har det alltid vært, trist men sant.

    SvarSlett
  2. Skjønner irritasjonen, men ser ut som en fin tur likevel. Artig med sånne store flokker ærfugl. :)

    SvarSlett