Totalt antall sidevisninger

tirsdag 15. oktober 2013

En liten søndagstur

En flott søndagstur i hjertet av Norges nye nasjonalpark med kajakk viser et enormt antall hummerteiner. Deriblant en del ulovelig satte teiner også, burde jeg dra de opp og legge de på land? Jeg bare spør for det irriterer meg ganske mye at det skal være slik også i en nasjonalpark da gitt.
Vi skulle krysse Oslofjorden i dag men utsatte det litt.

Take off fra Østre Bolærn.

Forsteinet blomst.

Flott syd på Ramsholmen.

Mer fossil

Fremdeles syd på Ramsholmen.
Astrid og jeg hadde en flott dag på vannet, synd ikke flere ble med. Snart ny søndagstur med HPT.

6 kommentarer:

  1. Interessant om ulovlige hummerteiner. Du skal ikke dra dem opp selv om det er fristende, du skal ringe politiet. Her vestpå er de i alle fall ganske flinke til å ta hummersyndere og det vanker store bøter. Da blir de registrert som kjeltringer også.

    SvarSlett
  2. Da skal jeg gjøre det ved neste kajakk tur, takk for tips.

    SvarSlett
  3. Fossilpadling! Tøft! Det har vi såvidt jeg vet ikke her. Med mindre jeg kan kalle noen medpadlere fossiler, men det ville vel ikke vært særlig hyggelig, så det lar jeg være.

    SvarSlett
  4. - Og ja, enig, meld de jækla hummerkjeltringene.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Du er morsom Miamaria.
    Klart dere har mange fossiler i nord, close your eyes and see.
    He he spøk tilside, det er bare å lette på noen stener i fjæra så finner du.

    SvarSlett