Totalt antall sidevisninger

fredag 5. juli 2013

Gjensyn med 14 glade Dansker.

I dag tidlig dro jeg ut mot Lahellefjorden, nærmere bestemt (K)nattholmen for der skulle jeg møte de 14 glade menn og kvinner. Det blåste ganske sterkt i dag og jeg hadde det morsomt i bølgene på vei over til nevnte (K)nattholmen. Det tok litt tid før de dukket opp og ventetiden var ikke så vond å holde ut, jeg padlet en tur over og rundt Møyeren men ingen Dansker var å se. Padlet tilbake til (K)nattholmen og rundt denne også, fremdeles ingen Dansker. Vel den som venter på noe godt venter jo ofte ganske lenge.  Så dukket de frem en etter en.
Henrik leder an.

Her er alle bortsett fra Henrik

Nå har vi vært ute i noen riktige store bølger, ved Tønsberg Tønne.

Snart frokost, eller lunsj som vi sier i Norge.
Jeg har, mens jeg har ventet, spist min matpakke og mine Danske venner skal snart i land for litt frokost, de har jo hatt en røff tur fra Tønsberg Tønne og ønsker å slenge seg litt i gresset. Det betyr å spise litt og så ta en morfar, altså en cowboy strekk som vi sier.
Snart er det mat på bordet igjen.

Det er jo veldig fint her ved Østerøya også.



Bordet er dekket og det er bare å forsyne seg, Real turmat er ukjent i dette selskapet.
Kaffe og kex pause ved Roper`n

Det er virkelig flott å se hvordan de er organisert, bord dekk deg og vips så er det klart.

n
Brændman kalles dette i Danmark, det var veldig mange av dem i dag.
En god dag er over og jeg fikk padlet 27 km i et svært variert landskap, vær og tempo. En herlig dag er over og nye padleopplevelser står snart for døren igjen.

2 kommentarer:

  1. De må da ha noen enormt svære båter som har med seg hele kolonialen på tur? Ellers er det jo kjekt å se at i allefall noen her i landet er velsignet med sommer...

    SvarSlett
  2. Tak for de fine billeder, morsomme kommentar og dit behagelige selskab.Flemming

    SvarSlett