Totalt antall sidevisninger

lørdag 13. april 2013

Lørdag 13 april en deilig dag.

En god padledag i dag, selv om gårsdagen ble veldig trist. Trist kan du kanskje spørre? Vi måtte avlive en god følgesvenn gjennom mange år, den ene hesten vår ofeigur brakk benet sitt og veterinær ble bestillt og han kunne bare konstatere brudd. Shit, da er det å bestille nødslakt osv osv enden på visa er bare en lang og trist fredagskveld. Derfor smakte det veldig godt med en padletur i dag.
Du blir dypt savnet Offe.

Planen i dag var en kjapp padletur ut til Hvasser og en sjekk av OKK`s samling der ute. Jeg jukset litt og reiste ut fra Engø, hadde i utgangspunktet tenkt å padle rundt Tjøme men fredagens event forandret på de planene. Uansett så padler jeg lystig utover men ser overhodet ingen andre padlere. Ved Sandøsund så ser jeg to padlere som er på stranden og holder på å pakke, ingen vits i å prate med dem. Ved Fynsletta så ligger det 8 kajakker på stranden men ingen personer er å se. Padler vidre sydover og der ser jeg en padler i det fjerne. Setter en grei avskjæringskurs og se, det er Steinar Matre. Ganske kort tid etter så spotter vi en liten gjeng med padlere og det er gruppen som har vært rundt Færder fyr.

Losbåtstasjonen i Sandøsund.
Steinar tilbød de som hadde padlet tur litt sjokolade, ligger i dagluka. Noen var ikke trege å be.
Vi ble med denne gruppa innover igjen og jeg ville også padle tilbake til Engø igjen. Det passet bra for Steinar også og da fikk jeg litt selskap på turen innover også.
Noen med båt begynner å bli fornuftige også.
Ikke så veldig mange bilder i dag, ikke så veldig langt padlet heller (15,4 km) men i morgen skal jeg være med på Vårsleppet på Drammenselven og det gleder jeg meg litt til. Jeg har min egen lille tvist og det er at jeg starter i Drammen og padler opp til Hokksund, der jeg møter de andre og så padles det i gruppe ned til Drammen igjen. Det meste i regi av Gro eller Giggi om dere vil.

2 kommentarer:

  1. Et siste padletak for blakken - han ville sikkert satt pris på det. Her er det langt mellom padletakene, og i dag har jeg vært på "søre" (Sunnmøre) uten kajakk på (bil)taket. Til å grine av d også, uten sammenlikning forøvrig.

    SvarSlett
  2. Jammen er det ikke lett når disse firbente følgesvennene våre ikke er mer. Men padling hjelper mot det meste, det vet jo vi som elsker det:)))

    En siste salutt til blakken ♥

    SvarSlett