Totalt antall sidevisninger

mandag 22. april 2013

En søndag på Stauper.

Kanskje denne burde hete, da Sam trengte noen å snakke med. Vel vel uansett så hadde vi avtale om å møtes på Stauper klokken 12.00 denne søndagen. I grunnen veldig kjekt å avtale å møtes på denne måten istedenfor å padle som en saueflokk utover. De jeg visste skulle dukke opp var Sam og Astrid. Førstnevnte padlet fra Nevlunghavn og Astrid padlet fra Lahelle, jeg padlet fra Kjøpmanskjær. Når jeg nærmer meg Stauper så kommer en havskodde sigende innover og det er ganske magisk å se på. Det er i slike stunder jeg er glad jeg har gps/kompass, for dette kommer ganske raskt.
Nyvasket og fin, hmm vasket med litt siliconespray, da ble den vannavstøtende også.

Dette har jeg ikke sett før.

Stauper i begynnende skodde.
Nærmer meg Stauper og der ser jeg en som padler, kan det være Sam? Nei denne personen har euroåre, se det er Astrid i sin nye båt, en lekker sak, båten altså.
Astrid i nybåten, herlig.

Steinar, Astrid og Sam.
Etter å ha tatt igjen Astrid så padler vi sammen mot Stauper, da ser vi en ny padler og sannelig det er Steinar, kult. Kommer i land og der er Sam og Steinar, Steinar så ikke oss. Virker som om Sam også akkurat har kommet og klokken er bare ti på tolv. Vi skulle jo møtes klokken tolv, dette er god knall.
Morsomme formasjoner her ute, memo til eget bruk, ta med speilrefleksen på neste tur.

Opplaget i dag og de ble liggende lenge i opplag, 3,5 timer.....

Mmmmm gåsegg, vi lot dem ligge i fred.

Sam strekker seg lengere enn de fleste.
Praten går lenge om løst og fast og alt derimellom, egentlig lite om kajakker, men mest om apper og telefoner og duppeditter. Alt svelges med passende mengder kaffe og mat, mer kaffe etterfulgt av mer kaffe. Kaffe er godt når man er på tur ingen tvil om det gitt ;ø) Sam er nok den som får padlet lengst i dag, totalt 70 km tur retur Nevlunghavn Stauper. Da er han bra pratesjuk når han padler alene i tåke for å komme hit og lufte leppene sine. Hva gjør man ikke for godt selskap tenker jeg. Vi tar farvel og padler hvert til vårt igjen, like fint som da vi kom hit, sporløs ferdsel det er padlere. Har du noen gang sett spor etter padlere? Ikke jeg heller. Gleder meg til neste tur allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar