Ja dere, man kan si hva man vil om data og kommunikasjon. Det å søke på nettet og denne gangen ikke fra Kina, men Norske MC forhandlere, da kan man gjøre et "varp". Jeg hadde et start problem med min BMW og det var jo litt irriterende og tildels pinlig. Å trille i gang en MC som veier innpå 300 kilo er ikke lett, selv med hjelp av Nikolai.
Nikolai, det er han i midten. |
Jeg la ut noen spørsmål om hva som kunne være galt med starteren/start systemet. Fikk mange gode innspill og jeg prøvde noen av de. Det endte opp med at jeg byttet batteri, skiftet et Biltema batteri til et orginalt BMW batteri og trodde at det skulle løse problemet. Det var en hel liten jobb å skifte batteri og spenningen var til og ta og føle på når jeg satt på tenningen. Neida samme ting skjedde, nemlig ingenting.
Ok et tips var å sette den i 5 gir og trille den litt, så man fikk beveget litt på godsakene. Hjalp det? Nei det hjalp ikke. På en FB gruppe med BMW owners så fikk jeg inntrykk av at starteren måtte ut og smøres opp og eventuelle bytte børster. Ja ja jeg sjekket pris på ny starter hos en lokal forhandler og en starter skulle de ha 5300 kroner for, det er jeg villig til å betale men først skal jeg plukke av starteren og sjekke børster, hadde de vært ødelagt så hadde jeg sluppet unna med ca 300 kroner. Mandag 14 september etter jobb og jeg går ned i garasjen for å skru ut starteren, når jeg står med den i hånda så klarer jeg ikke å snurre på drevet om dere skjønner. Setter den i skrustikka og kobler til batteriet og den står bom fast. Vel da kan jeg demontere selve starteren og se på tingens tilstand. Oi oi det var ikke bra, samtlige magneter var mosa og det så ikke særlig bra ut. Da er det bare å få bestilt en ny starter. Var ca 4-5 dagers leveringstid fra den lokale forhandler.
Skulle nesten tro den var sveiset fast, ikke bra dette her. |
Så ren og pen da gitt. |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar