Totalt antall sidevisninger

mandag 7. august 2023

Norge leverer part 2.

Vi forlot Odda i Otta, eller tidlig på morran om du vil, natten i lavo'n hadde vært fin og Minnie og Nala oppførte seg bra tross alt. En morgen i Odda er ikke som alle andre steder, her er det pent. Veien går nå etter hvert under Folgefonna og en relativt lang tunell der, ja den er 11150 meter lang og tidligere så tok det 4 timer å kjøre rundt, nå tar det 10 minutter og glade er vi for det.

Veien gikk først forbi Janus fabrikk utsalg, men det var en turistfelle vil jeg tro (les dyrt)

Rett på utsiden så var det en fin fiskekulp, men den krevde fiskekort....

Så gikk veien forbi Dale fabrikkutsalg, men det var like dyrt der.... Men veldig pent her da.

Etter å ha fått fyllt opp koppen på Circle K så kjørte vi fra Voss og mot Holesvingane på E13, her er det jo veldig pent og det er litt av et ingeniør arbeid som er lagt ned i fjellsiden her. Over Vikafjell og ned til Vikøyri for så å kjøre ut til Vangsnes og en liten ferje der. Her er det et lite trekant samband og noe gikk feil da vi kjørte ombord for halve fergen måtte kjøre i land og snu for så å kjøre ombord igjen. ja ja da har vi opplevd det også. Nå skal vi kjøre over Gaularfjellet og det gleder jeg meg til.
Her var det jo ikke særlig pent da, Trollstigen i miniatyr.

Kom noen biler med campingvogn opp her og det lukta litt clutch for å si det mildt.

Fint utsikts punkt på toppen her

Turen går jo lystig videre med hyppige småstopp for hundene våre og såklart påfyll av kaffe der det er mulig. Det ene pene landskapet avløses av det andre. Vi gjør om litt på ruta og kjører gjennom Førde, her blir det en middags stopp også og det smaker så klart bra men det må sies at det var en merkelig form på menyen her, uten å gå mer inn på det.
Her koker vi oss en kopp kaffe mens vi venter på fergen. Oldeide fergekai.

Veien går så over til Måløy via ferge og vi har avtale med en camping plass som skulle vise seg å være et funn. Steinvik camping anbefales på det aller groveste, slik en pen camping plass har jeg aldri sett før.
Helt nydelig anlagt med forskjellige nivåer for telting, bobil og vogner var mer tilbaketrukket.

Disse to var vel fornøyde på hele turen.


Kom stadig noen småbåter forbi

Grei zoom på Samsung gitt.

Her forsvinner den ut på Stadthavet.

Senere på kvelden kom det inn en mindre balje og det viste seg å være The World som ble bygget i 2001 og huser en del rike mennesker, det som var litt artig var jo at Brad Pitt var ombord på denne turen. Nå bryr jeg meg lite om sånne ting men det kom jo frem i bygdeposten at han skulle besøke et sånt Viking senter her oppe, blant annet så klart. I morgen tidlig så går ferden ut til Kråkenes fyr og det gleder jeg meg litt til må jeg si

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar