Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. august 2023

En flaske gin.

 Ja det var en tirsdag kveld i slutten av juli at jeg sitter og titter litt på Youtube og det jeg tittet på var James May og Richard Hammond som drakk gin. Jeg liker gin og jeg liker disse kara i fra Top Gear, dette var uten Clarkson. Uansett så hadde James May fått laget seg en gin eller to og de pratet mye om disse og det kom frem at den ene var av typen Asian Parsnip og navy strength det betyr 57%. De ble jo litt på en snurr og jeg synes det var festlig å se på. Så sier jeg til konemor skal vi bestille en sånn, spørsmålet ble raskt godtatt og der var den bestillingen i boks, 590 kroner , så det var da ikke helt på jordet.

Egentlig en veldig kul flaske også.


Hvor mye av innholdet er det egentlig han har stått for vet jeg ikke.

En god gin skal være sterk synes jeg.

Nå fulgte vi denne ginen på sin vei fra lageret til oss og selvfølgelig så var det jo en ting vi ikke hadde tenkt på og det er staten. Staten skal ha sitt i import og toll og drit. DHL leverer til Skjervekiosken og vi får ikke hentet den før disse avgiftene er betalt. Så popper det inn en mail og når jeg leser den på telefonen synes jeg det var helt innafor, 89 kroner det kan jeg leve med. Hvor lenge var Adam i paradis tro? Jeg var ikke der veldig lenge, 890,- ÅTTEHUNDREOGNITTI KRONER i mva og toll og behandling. Hva faaen er det med dette landet her. 70 centiliter til den nette sum av 1480,- det blir 21 kroner og 14 øre pr centiliter, ja ja 2115,- pr liter.

Jaja navnet ble da riktig. To store R'r i allefall

James May, bildet er tatt i forbindelse med lanseringen av denne gin.

Flasken blir nå stående en liten stund før den sprettes, men da skal den nytes i fulle drag. Gleder meg til det. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar