Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. mars 2023

Roger Waters.

 

Begynner rett og slett med et bilde av et kart.

Tok rett og slett litt tid før jeg oppdaget at Roger Waters turnerte rundt forbi. Min første konsert med denne mannen skjedde i Stavanger. Tillatelse er gitt fra konemor for en konsert opplevelse av det litt uvanlige slaget. Jeg kjører alene til Stavanger og parkerer bilen i sentrum og hopper på en buss til Viking stadion og får en virkelig aha opplevelse der nede, lyden er like bra som på Pink Floyd sine konserter. Året er 2006 og en ny tilhenger har han fått i meg. Leaving Beirut er en ny låt og den tar meg skikkelig. Ulempen med konserter i Norge er øl salg, jeg kjøpte billett uten tilgang til øl og det var jo like greit da jeg satt meg i bilen og kjørte hjem etter konsert slutt, tur og retur Stavanger på dagen er vel helt innafor. Lite sidesprang for noen år siden kjørte jeg datter og ei venninne til Torp så de kunne fly til Stavanger for en Justin Bieber konsert, jeg kjørte ned og hentet de etter konserten og kjørte de hjem.... Tur to med tur og retur Stavanger på dagen, Årets pappa pris tilfalt meg det året. 
Dette var så bra og det ble ikke siste gangen jeg drar på konsert med denne herre mannen.

Det ble større og større for hver konsert. Dette er Stavanger.

I 2007 spilte han i Bergen men der var ikke jeg.... I 2007 dro jeg til Augustenborg slotspark helt syd i Damark.

Her kjørte jeg en Suzuki DR BIG som jeg parkerte ute på et jordet.


Ja det var jo en del mennesker som skulle på denne konserten så et stort jorde var gjort om til parkerings plass, jeg satt fra meg sykkelen og gikk til denne parken. Selvfølgelig så var det blitt skikkelig mørkt når konserten var ferdig og noe særlig med lys er det ikke på de fleste jordene i Danmark. Jeg hadde heldigvis tatt med gps'n gikk en runde så jeg fant sporet hvor jeg parkerte sykkelen, gikk rett på i mørket gitt ;ø)

Slik ser en DR-BIG ut, en sylindret jæv.. på 750 kubikk


 2008 derimot så spilte han i Fionia Park Odense, Frode og meg dro på motorsykkeltur til dette deilige landet og fikk en flott opplevelse, her var det helt andre øl skikker gitt.

Dette var bra så det holdt og en hyggelig tur på mc også her.



815 kroner inkludert et hotell er vel ikke å kimse av vil jeg tro.




Det er vel ikke sånn man skal sitte på en konsert, da har man misforstått et eller annet (synes jeg)
Vi koser oss, selv om det ikke ser sånn ut for meg.....

Jeg hadde med litt morovann på Africa Twin'n, perfekt avkjølt konjakk, Antibachegabrielsen.
Disse fraktet oss trygt tur og retur.

Vi hadde en fin lunsj i København, ferge ned og vi kjørte gjennom Sverige på vei hjem. 

En helt fenomenal flott tur er over og det ble kjørt både fort og sakte på motorsykkel. På denne Suzukien så hadde jeg lyst til å hoppe av i 110 kilometer da det ristet ganske greit. Africa Twin derimot 100 og nesten søtti kilometer i timen og det var like stabilt og fint. Neste innlegg blir om 4 The Wall konserter 2 i Oslo og 2 i Dublin og en kommode skuff......




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar