Totalt antall sidevisninger

søndag 22. januar 2023

Frem 1926.

 I 1928 var Frem den tids illustrert vitenskap. Min bestefar var bokbinder og boktrykker og han samlet nok av disse magasinene og brukte sine evner som bokbinder og vi sitter igjen med 5 slike tunge bøker/årganger av disse gamle magasinene. Egentlig utrolig fascinerende og spennende magasiner å lese i i dag med våre "moderne" øyne.

Jeg vet ikke hva som har skjedd med han her men det ser jo ikke behagelig ut.

Ja de måtte ha kjøtt i gamle dager også.

Til og med en artikkel om Oseberg skipet har jeg funnet.

Raspunsel og heksa, husker jeg fant dette bildet som liten gutt.... Hjelpes.

Sjekk bena da dere, var jo ikke rart jeg hadde mareritt som liten.

Alle kjenner vel historien om Raspunsel? hun sparte til langt hår så hun kunne bruke det som tau for å slippe ut av tårnet som hun satt fanget i. Heksa skjønte hva hun ville og klippet håret av.




Rørdrum er en kul fugl, men allerede i 1926 var den på tilbakegang.

Dette er en kul akvariefisk, tror du kan få tak i den i dag også.

Ja det var et lite dykk i noen gamle magasiner, ikke veldig mange fotografier den gang. Det skal sies at historien/skrivingen var like fin den gang som nå. Neste gang jeg dypdykker skal det bli i et slags atlas/lærebok som jeg kan huske jeg leste veldig mye i som liten gutt, historier fra den store verden og om forskjellige skikker, følg med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar