Totalt antall sidevisninger

søndag 5. februar 2023

Boken om vår jord.

En riktig gammel utgave, fra 1956. Denne har jeg lest mye i og mye av min lærdom i barndommen kom fra denne. Håper jeg kan dele noe lærdom fra denne til dere. Husk at denne boken kom ut lenge før telefoner (mobiltelefoner altså) pc`r og Mac`r. For å ikke snakke om tv og video.

Omslaget, her kan vi se at det er godt brukt.

Det hele er veldig godt og lettfattelig forklart, særlig for en liten gutt.

Det var nok mang en regnfull dag som jeg krøp opp i sofaen og koset meg med denne boken. Jeg reiste langt i tankene den gangen.

Som skrevet så var bilder og tekst veldig lett å forstå.

Enkle skisser men samtidig veldig beskrivende.

Kanskje ikke helt korrekt fremstilt sett med dagens øyne.

Fra jungel til isøde, klart dette satte tanke prosessene i gang.

Tenk å være cowboy og ha det så bra, den gangen hadde jeg nok ingen forståelse av arbeid.

Hadde jo aldri trodd jeg skulle få besøke New Zealand, men jaggu så har jeg vært der.

Bortsett fra klesdraktene her så sov vi i en slik Miraj, i hele 3 dager grunnet et bryllup.

Kanskje dette var inspirasjonen til min egen hage dam interesse, hvem vet.

Klimaet var like aktuellt den gang som nå.

Dette var et lite dypdykk i gamle dager. Takk for følge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar