Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. august 2021

Trolltunga camping eller dag 2.

 For en nydelig morgen selv om natten har vært litt bråkete, men det var forventet, sett bort i fra denne Trippel i gjengen. At det var litt trafikk det gjør meg ingenting men så var det disse imbesile folka fra Kvinesdal da..... Kokte meg kaffe og hadde en fin stund på denne morran.

Dette er ganske lettvint men smaken er helt på høyde med det beste i utlandet.


Kaffekanne som er sammenleggbar er en genial oppfinnelse.

Kursen settes mot Flekkefjord for å fylle opp tanken og kaffekoppen så kjører jeg mot Egersund og finner meg en rasteplass der. Først kjører jeg forbi Åna Sira og Helleren, nydelige steder, men jeg kjører uten å stoppe her. Tenkte jeg skulle kjøre inn til Helleren men da måtte jeg gå langt og det gadd jeg ikke i dag.

Nærmer meg Egersund og finner en grei rasteplass og stopper for å ta en frokost baguette, den var litt kald så da vermer jeg den BMW style, bestandig på høyre sylinder for den er litt varmere og det er jo noe som alle vet.

Smakte godt med en lun baguette til frokost.

Foreløpig så har det vært en del regnbyger men jeg er jo tørr og fin, fin og fin fru Blom. Jeg er kanskje ikke så fin men jeg må oppleves. Kjører vidre og asfalten begynner å tørke opp. Kommer greit forbi Stavanger og kjører gjennom Byfjord tunnelen og den var dyp og lang. Den er 5875 meter lang og går hele 223 meter under havet, var veldig fint her. Lunsj blir inntatt på Circle K Ølensvåg og her ble kaffekoppen fylt opp igjen og fortært med en hamburger, den satt der den skulle for å si det sånn.
Rent og pent på Ølensvåg.

Veien ligger åpen og jeg kan ikke sitte på Circle K hele dagen så da kjører jeg vel vidre da. Låtefoss blir passert og her er det veldig pent men å stoppe her blant så mange turister og selfie stenger det orker jeg ikke. Et nydelig landskap om ikke annet. Plutselig så ser jeg skiltet til Trolltunga camping og jaggu meg så hadde de en ledig plass for en blid og hyggelig kar fra Nøtterøy, her blir det fint.
Her var det veldig pent, anbefales om dere er forbi.

En pen plass, ingen tvil om det.

Det var ganske streng med 3 meter mellom teltene.

Jeg tuslet ned til sentrum og kjøpte meg et par øl.

Og her satt jeg da og skrev i dagboken, det er kanskje mer riktig å si at jeg noterer steder og navn så jeg kan skrive om det i bloggen når jeg kommer hjem (akkurat nå så er jeg hjemme) mer om det siden. Kveldsmaten i dag eller kveld om dere vil ble en reke baguette og noen øl og jeg koser meg i solen. Kjørte totalt 359,6 kilometer i dag, ikke veldig langt, men veldig gode kilometere ble tilbakelagt.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar