Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. august 2021

En lang busstur, nå har vi kommet til dag 10.

 I dag er det onsdag 28 juli og snart sitter jeg på en buss til Narvik. Er fremdeles i Alta nå og det er noen timer til bussen går. Buss selskapet her oppe heter Snelandia og det kan sikkert passe bra hvis man oversetter det til Snøland. Torbjørn, han som kjørte meg rundt i går og hjalp meg på mange måter. Han forteller at han ofte bruker løvblåser i steden for snøfreser da snøen er skikkelig tørr her oppe. Blir tildels store mengder snø her oppe, men mye av det blåser bare bort. Dette var jo et lite sidesprang og nå er det ikke lenge før jeg skal ombord på rute 150 til Narvik. Jeg gleder meg litt samtidig som jeg er ganske lei meg, da BMW'n og jeg har skilt lag. Som Vera Lynn (f 20.3.1917 og gikk bort så sent som 18.6.2020) hun sang så vakkert well meet again og det er vel det jeg tenker også. Den dagen gleder jeg meg til for å si det mildt.

Ganske pent, sett fra bussen.....

Telefon holder og usb uttak.

Pent del 2.

Er veldig glad jeg kjøpte meg et par hode telefoner, lytter på podkast om kjelland ulykken og den var meget bra. Ellers går det i musikken som jeg har lastet ned på telefonen..... Har vært utrolig tåkete men ved Nordkjosbotten så kommer solen frem igjen og det letter litt i mitt hodet også.
Nord Norge leverer igjen.

Pent, veldig pent igrunnen.

Sånn var nesten halve turen.

Nå har jeg kommet meg over på den tredje og siste bussen og jeg tenker at 504 kroner er helt innafor på nesten 50 mil i buss og 40 minutter på ferge. Det finnes ikke vakrere sted på jord enn nord Norge i sol.

Noen tørre tall, ble kjørt 3629.9 kilometer i sol og regn, mest sol
Jeg fikk i meg 13 kopper kaffe, alle på CircleK stasjoner, pluss mengder med kaffe på puber og restauranter og hoteller. Scandic var valget denne gangen og jeg kan ikke annet enn å skryte av Scandic.

Det som er jæv.. leit er at sykkelen datt i bakken under lossing i Bodø..... Mer om den saken i et annet innlegg en gang.



Kollektiv trafikken her oppe er ikke som i sør, grunnet en ferge som kjørte på grunn ved Drag så gikk ikke ferga jeg skulle med før klokken 10.00 og da passer ikke det med bussen til Fauske. Jeg spurte forskjellige folk i fergekøen om haik til Fauske og det var ikke noe problem. Han jeg fikk sitte på med kjørte som Petter Solberg og vi misset bussen med 12 minutter..... Jaja da var det taxi til Bødø lufthavn, 1700,- og jeg rakk jo flyet om ikke annet.
Dette var alt jeg så på hele turen, Bodø - Gardemoen i tåke.

Egentlig en vellykka tur, om det ikke hadde vært for motorstopp og transport skader. Kommer tilbake når jeg vet mere. Nå har jeg lagt til ca 10 favoritter på Finn.no på BMW offrod sykler.



2 kommentarer:

  1. Dette var mi.dt sagt blanda drops! Hva forårsaket at sykkelen gikk i bakken? Dekkes det av forsikringen?

    SvarSlett
  2. Transport selskapet sitt ansvar og følgelig er det dette forsikrings selskap som skal brukes

    SvarSlett