Totalt antall sidevisninger

fredag 6. august 2021

Rock City Namsos eller dag 4.

 Våkner på Korsbakken, pussig nok siden det er der jeg sovnet.... La meg tidlig og starter tidlig. Høflig som jeg er så pakker jeg stille og triller sykkelen litt ned i bakken før den startes klokken er bare 06.30 og man skal jo ta litt hensyn synes jeg. Kommer fort frem til Molde og en Circle K stasjon der, fyller tanken og koppen i nevnte rekkefølge. Det ser ut som om stasjonen ikke er åpen ennå så mulig jeg må se langt etter kaffen. Men heldigvis for meg så hadde bare en utrolig blid og hyggelig dame glemt å åpne disse skapene på utsiden, jeg gjorde henne oppmerksom på det og hun løp ut. Kjøpte 4 brødskiver, spiste to av de og sparer to til lunsj.

Morgenstund er ikke tull igrunn.

På fergen til Molde, begynner å skye til en del.

Det er ikke rart jeg trodde det var stengt, ikke så jeg folk inne heller.

Kaffe og brødskive frokost, det satt der det skulle.

Forlater Circle K og kjører ut av Molde mot Eide og Vevang og Atlanterhavs veien, det har også begynt å blåse ganske godt og noe regn kommer også ned på lille meg. Atlanterhavs veien var kul og den hadde vært ennå kulere i sol og stille, nå regner det og blåser ganske godt men heldigvis i fra sør så vinden treffer meg i ryggen.
                    Dette er på Vevang rett før jeg skal ut på Atlanterhavs veien, se på været......

Nærmer meg Namsos og det er litt vått.

Utsikten fra rommet på Rock City, her er det også vått.


Regnet begynte før jeg hadde kommet over på den andre siden og det regna helt til Trondheim, det regna såpass mye i Kristiandsund at regndressen ble tatt på. Har det bra i regndressen og den er knall gul så da er det litt av en kylling som kommer kjørende for å si det sånn. Observerer noen uten regndress og tenker mitt om det. Noen mil nord for Trondheim så tar jeg av fra E6 og inn på RV 720, ja det var faktisk like etter Steinkjær. Finner lett Scandic Rock City og parkerer rett på utsiden.
Det er tapet, men det er malt fra tapeten og over i taket, ganske kult egentlig.

Telt og regndress henger til tørk, regndressen er bak ryggen min og følgelig ikke med på bildet.

Det er deilig å sjekke inn på hotell og jeg har valgt Scandic kjeden på denne turen på grunn av flotte hoteller og meget gode frokoster. Bare så det er sagt jeg camper og villcamper også. Etter å ha skyllt kroppen i dusjen og kommet over i rent tøy så vil jeg gjerne spise en bedre middag og det fikk jeg på Den gamle naboen, men først en øl på Uncle Oskar for siden å ta kveldsmaten på Den gamle naboen.
En øl på Uncle Oskar, svært god men veldig dyr.

Så en øl til på Den gamle naboen.

Et lett kveldsmåltid, en biff med beraise og en med rødvins sås, gjett om det smakte????

Det gjorde det og det var rett før jeg slikka denne tallerken, phu kom på at jeg satt på en restaurant...

Hadde rommet som var tilegnet Rotmo.

Rock City skuffet ikke verken på betjening eller mat og drikke.

Ble et veldig hyggelig stopp her i Namsos og den Gamle nabo kan jeg anbefale av hele mitt hjerte, knallgod mat og superhyggelige servitører, godt øl er vel unødvendig å si.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar