Totalt antall sidevisninger

torsdag 17. september 2020

Online-MC.

 Ja dere, man kan si hva man vil om data og kommunikasjon. Det å søke på nettet og denne gangen ikke fra Kina, men Norske MC forhandlere, da kan man gjøre et "varp". Jeg hadde et start problem med min BMW og det var jo litt irriterende og tildels pinlig. Å trille i gang en MC som veier innpå 300 kilo er ikke lett, selv med hjelp av Nikolai. 

Nikolai, det er han i midten.

Jeg la ut noen spørsmål om hva som kunne være galt med starteren/start systemet. Fikk mange gode innspill og jeg prøvde noen av de. Det endte opp med at jeg byttet batteri, skiftet et Biltema batteri til et orginalt BMW batteri og trodde at det skulle løse problemet. Det var en hel liten jobb å skifte batteri og spenningen var til og ta og føle på når jeg satt på tenningen. Neida samme ting skjedde, nemlig ingenting.

Ok et tips var å sette den i 5 gir og trille den litt, så man fikk beveget litt på godsakene. Hjalp det? Nei det hjalp ikke. På en FB gruppe med BMW owners så fikk jeg inntrykk av at starteren måtte ut og smøres opp og eventuelle bytte børster. Ja ja jeg sjekket pris på ny starter hos en lokal forhandler og en starter skulle de ha 5300 kroner for, det er jeg villig til å betale men først skal jeg plukke av starteren og sjekke børster, hadde de vært ødelagt så hadde jeg sluppet unna med ca 300 kroner. Mandag 14 september etter jobb og jeg går ned i garasjen for å skru ut starteren, når jeg står med den i hånda så klarer jeg ikke å snurre på drevet om dere skjønner. Setter den i skrustikka og kobler til batteriet og den står bom fast. Vel da kan jeg demontere selve starteren og se på tingens tilstand. Oi oi det var ikke bra, samtlige magneter var mosa og det så ikke særlig bra ut. Da er det bare å få bestilt en ny starter. Var ca 4-5 dagers leveringstid fra den lokale forhandler. 

Skulle nesten tro den var sveiset fast, ikke bra dette her.

Etter å ha fått vasket hendene i kaffegrut og såpe så var mine fingre rene og pene nok til å la de gli over tastaturet og søke litt på nett etter en starter. Jeg måtte jo uansett vente til tirsdag morgen med å få bestille starteren hos den lokale forhandler. Litt surfing gjør seg bestandig godt. Online-MC dukket opp med en starter og de hadde skiltsøk hvis man registrer seg og da fant jeg en starter og de skulla kun ha, hold dere fast nå 1188,- ETTUSENETTHUNDREOGÅTTIÅTTE KRONER pluss hele 99 kroner i frakt. For å si det sånn den ble bestilt der og da. Vi snakker da mandag kveld ca klokken 20.45 og tro det eller ei starteren dukket opp på onsdag 16 september og den ble montert på under 20 minutter alt inkludert. Det ble en høytidelig stemning når jeg satt på tenningen og trykket på start knappen..... Skjedde det noe, ja det gjorde det og alt er såre vel igjen.
Så ren og pen da gitt.

Jeg tar med Online-MC i kveldsbønnen fremover i lang tid heretter. En stor, meget stor takk til Online-MC sjekk ut hjemmesiden, de har et utrolig stort utvalg av godsaker til din MC også. Online-MC holder til på Førde men de har gode forbindelser med posten så da er avstanden ikke veldig stor, uansett hvor i landet du bor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar