Totalt antall sidevisninger

fredag 27. desember 2019

Andre juledag.

Eller kanskje andre sykkeldag? I alle fall andre velomobil dag om ikke annet. Jeg hadde funnet meg et par sykkelsko på Finn.no og til en latterlig lav pris så brukte jeg velomobilen for å hente de i Sandefjord. Selger ville at jeg skulle komme klokka 10.00 så da dro jeg hjemmenfra i 8 tia. -5 blå og vindstille og skyfritt vil nok gjøre denne turen fin.
Kanalbrua i Tønsberg og klokken har passert 08.35, som dere ser så er det vindstille.
Det å sykle gjennom byen på denne tiden og tilogmed på en helligdag (2 juledag) da er det ikke mange mennesker man ser. De man ser går gjerne med en bikkje og ser litt "putetryne" ut om dere skjønner. Jeg koser meg med musikk og kaffe i velomobilen og jeg gliser godt for meg selv.

Gamle E-18 og man skimter så vidt litt av Akersvannet i bakgrunnen og RulleRolf i forgrunnen ;ø)
I det jeg satt meg i velomobilen, så kom sola opp over tretoppene og det var riktig så magisk. Veien ligger foran meg og jeg tråkker lystig videre. Det er ca 6 grader varmere inni velomobilen enn det er på utsiden. Er det rart jeg koser meg? Dessverre så åpnet ikke Circle-K på Sem før klokken 10.00. Circle-K på Haukerød er vel iallfall åpen når jeg er på vei hjemover igjen.

Samme sted bare uten meg.
Jeg ser jo i rimet på bakken at det ikke er mange som har vært ute.
Bildet er tatt 09.13.45, er det rart at jeg koser meg, nei det er ikke det.
Kulaste skyggen, her går det unna Gunnar

Møtte selger til avtalt tid på Haukerød og en liten prat om velomobiler ble det jo. Sko ble med hjemover og det ble en stopp på Circle-K Haukerød, der gikk det med 2 kopper kaffe og en kam eller hva det nå heter, et slags wienerbrød. Smakte godt, det er litt mer trått å sykle i dag med kraftig rim og kanskje litt lite luft trykk i dekkene. Det spiller egentlig ingen rolle jeg har det bra i "egget" mitt.
Det beste med dagen i dag er en 5 kilometer lang nedoverbakke fra Skjee kirke og nordover mot Sem.  Ligger sånn ca jevnt i 55 kilometer i timen og da leker livet og jeg sykler i veien. Litt småsnurt er jeg så jeg hopper over en kaffekopp på Circle-K på Sem og koser meg på vei over Semslinna.
Må jo ta et skrytebilde når jeg sykler gjennom byen vår.
Den er jo så kul (synes jeg) at ikke flere får øyene opp for dette transportmiddelet synes jeg er litt rart.
Dagens rute ser da slik ut.
For en herlig dag, var hjemme igjen til 12.00 og en god julebrunch på andre dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar