Totalt antall sidevisninger

mandag 9. september 2019

Velomobilen i august.

Jeg stusser egentlig litt på en ting, hvorfor sykler ikke flere i velomobil/liggesykkel. Det er så forbaska deilig å sykle på denne måten. August er unnagjort og september står for tur, men nå er det august som gjelder.
Ble jo litt tur og retur jobb i begynnelsen av august men 3 august så ble jeg kjørt inn til Oslo og jeg skulle sykle hjem via Østfold, det ble en fet tur for å si det sånn. Vi har hjulpet Amber med å flytte og da passet jeg på muligheten til en sykkeltur mens konemor og datter ordnet i hybelen.
På vei ut fra Slottsplassen, Karl Johan var ille å sykle på brostein.......
Var mange og lange blikk å få fra Oslos innbyggere/turister og jeg ble også jaget vekk fra Slottsplassen, en liten misforståelse ble oppklart og jeg fikk fortalt gardisten at dette er en sykkel. Kom meg greit gjennom hovedstaden og ut til Ekeberg, bakken opp til Ekeberg er jo noe for seg selv.

Flotteste sykkelstien jeg har syklet på, her gikk det unna og det ganske lenge også.
Stol ikke helt på Google maps i sykkel modus.......
Fete sykkelstier i Østfold, snart på Bastøferja.
Det ble en liten tur på 113,9 kilometer i dag og jeg er fornøyd. Kajakkgrossisten holder på å legge ned i disse dager og jeg fikk ordnet meg nye logoer på veloen, stor takk til Ingwar på Studio Z for flott folie.
Dette blir bra.
He he så sant som det er skåret ut kan man si.
9 august så la jeg ut på en lengere tur, skal prøve å besøke datter i Oslo og avtaler et møte på Operataket klokken 11.00 på lørdagen. Var oppe tidlig og rigget en liten matpakke samt litt kaffe og la i vei nordover. Klokken var 04.56 når jeg trillet ut av garasjen, 30 kilometer senere fyller jeg kaffekoppen på Kopstad krysset og raller videre mot Holmestrand, her fikk jeg hastigheten opp i 85 kmt og da gliser jeg.

Nesten i Drammen en tidlig lørdag morgen, er det rart jeg koser meg?
Klokken er rett før 11 og her er jeg på Opera taket og møtte datter presis som avtalt.
Samme veien hjem som sist og totalt så ble det 224,2 kilometer i dag, 10 og 11 august så hadde jeg kajakk kurs og da ble det ikke mye sykling, men koselig med kurs også da. Frem til 24 august så var det mye tur og retur jobb men den 24 så startet jeg lørdagen med å padle følge kajakk i årets utgave av Swimrun. Klar på vannet klokken 04.50 ved Vallø og når dette var ferdig så syklet jeg ut til Havna for å se målgangen der. Ble 28,7 kilometer i dag etter først 5 timer i kajakken. Jada det er vel tydelig at jeg liker å sitte på ræva. Jeg koser meg skikkelig både i kajakken og i velomobilen. Jeg satt 13 timer sammenhengende i velomobilen på tur og retur Oslo. Ble totalt 734,4 kilometer i august. Lurer på hva September vil bringe, pr i dag så har jeg bare 56,2 kilometer grunnet et lite sykehusopphold til Fabian, uhell på skateboard og han fikk en blødene nyre og ble fløyet med helikopter til Ullevål. September burde bli bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar