Totalt antall sidevisninger

søndag 15. september 2019

En sykkeltur for lenge siden....

Når jeg skriver lenge siden så er det vel lenge siden da. Sven Erik og jeg bestemte oss for å reise på en sykkeltur for lenge siden. Hvem som fikk ideen er jeg usikker på, var kanskje meg for jeg har bestandig likt eventyr, selv for snart 50 år siden. Vi syklet fra Kanalveien på Nøtterøy og hadde bestemt oss for å sykle til Stokke. Tenk på dere, to små unger som sykler på Sems linna, dette var før det kom en sykkelsti. Vi tok av ved travbanen og syklet opp Hogsnes bakken og over til Melsomvik. For de som er kjent så er det en hyggelig bakke fra Melsomvik og mot Storevar. Når vi vel kom til Storevar så var det en gang en kiosk/landhandel på høyre side midt i bakken. Husker vi stoppet der og kjøpte et eller annet, kan ha vært en is.
På vår vei til Melsomvik så stoppet vi på golfbanen på Vear, den ble åpnet i 1958.
Når man ser på bildet over så var nok unge RulleRolf ikke helt korrekt antrukket for en sykkeltur. Sven Erik var nok sikkert ganske lik i klesveien han også, han hadde kamera og ikke jeg og da ble det bare bilder av meg da. Husker egentlig svært lite av rute valget men vi syklet forbi Storevar og opp til Stokke. Tror vi syklet videre opp til E-18 eller Sørlandske som mange kalte veien, ned Sem og så hjem igjen.
Sjekk syklene og vi syklet med ransler på ryggen.
Dette bildet er ved riksvei 303 og vi har akkurat syklet over en liten bekk, den ligger der den dag idag også. Syklet lengde denne dagen var rett over 3 mil og det er slettes ikke så ille synes jeg. Det som jeg kan huske er hvor utrolig få biler det var og det er som skrevet bare ca 50 år siden.
En stor takk til Sven Erik for å ha klart å funnet disse bildene igjen. Dette vekker minner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar