Totalt antall sidevisninger

søndag 11. august 2019

Vestby avisa.

Denne lørdagen i august når jeg bare syklet hjem fra Oslo, så syklet jeg via Vestby og da blir jeg stoppet av en hyggelig herremann på sykkelstien. Han kom fra Vestbyavisa.
Bildet er avfotografert på skjermen

RulleRolf på vei hjem. Foto Arild Forsberg

Osloveien med turister på tur.

Vi som bor langs Oslo-veien mellom sentrum og Hølen ser ofte turister på tur i mange varianter om sommeren. Det er normalt med flere fiskere ved Kjennstjernet. Noen ganger blir det overnattinger av turister på sykkel og med telt. Siste observasjon var av to damer i tyveårene som hadde tatt fly til Gardermoen og var nå på vei hjem til Paris med første overnatting ved tjernet i flott kveldssol og varme. Transportmetoden var sykkel så det blir nok flere overnattinger underveis.

Dagen før så jeg en merkelig farkost på gangveien. Den var formet som en blanding av sigar og racerbil. Jeg fikk stoppet farkosten og tok en prat med fører Rolf Kristoffersen eller bedre kjent som RulleRolf. Han var på vei fra Majorstuen til Nøtterøy. Jeg så etter batteriet, men den ble drevet med fotpedaler og veide kun 32 kg. Han fortalte at han benyttet velomobilen som rekreasjon etter et hjerteinfarkt. Det finnes 30-40 av disse i Norge. Velomobilen er bygd i Nederland. Mer info på rullerolf.com. Jeg vinket han videre med full fart igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar