Totalt antall sidevisninger

mandag 26. august 2019

It`s good to have you out here.

Ja dette hørte jeg mer enn en gang under årets utgave av Swimrun. Hva er egentlig swimrun, ja det ligger i ordet det. Man løper og svømmer en ganske lang løype. Starter på Ringshaugstranda og første svømmetur går fra Vallø til Torgers øya, man løper over denne og svømmer så til Tørrfest osv osv.
Jeg stiller jo uansett opp som støttepadler og synes det er koselig, bare så innmari synd at ikke flere kan stille opp på dette av oss padlere. Jada det er en tidlig start, må være klar på vannet 04.50 omtrent og det er jeg jo.
Her er klokka omtrent 05.00 og straks kommer de første løpende.
Det de fleste ikke var klar over her, var det faktum med et høyt antall brennmaneter.
Det er flott om morran det er sikkert, straks svømmer det 70 stykker forbi her.......
På vei over til Torgersøya en tidlig morgen.
Dette er bedre enn elg i solnedgang, dette er en svømmer i soloppgang.
Dette er på Tørrfest og da skal det svømmes videre.
Det skal de ha, de har et pågangsmot jeg sjelden har sett, bortsett fra i fjor da ;ø)
Dette er nesten poesi og jeg sitter i kajakken og drikker god te og koser meg.
Over Jensesundet og fra Vestre Bolærn til Mellom Bolærn, det er ikke så dårlig og koste på seg et smil.
Avgang Trollholmen, klar for det lengste svømmestrekket mye strøm er og avdriften er stor.
Disse var det seriøst mange av i dag.
Tror dette var første damelaget over målstreken, se så glade de er.
Jeg satt først litt over 5 timer i kajakken og så kjørte jeg hjem og hoppet i velomobilen og syklet ut til Havna hotel, da kunne jeg overvære målgangen også. En kald øl fikk jeg i hånda av Tom og det er ingen overdrivelse å si at den smakte jæv... godt. Neste år så håper jeg at flere av dere kan stille opp i kajakker. Frivillig arbeid er gode ting å drive med og veldig morsomt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar