Totalt antall sidevisninger

mandag 15. juli 2019

Opplevelser langs en sykkelsti......

Det er nesten med sjokk men 100% vantro jeg jeg opplever gående og syklende langs en sykkelsti. Jeg liker å tro at jeg selv sykler defensivt, men jeg er sikkert ikke noen engel jeg heller om man tror på slikt noe.
Det burde vært forbudt å ha på seg svære hodetelefoner og gå å glane i mobiltelefonen mens man går langs en sykkelsti.
Jeg ser at noen skvetter når jeg sykler forbi, men tro meg jeg prøver å være så hensynsfull som overhodet mulig. En annen ting som jeg opplever så godt som daglig er det med å holde til høyre, hvis alle gjør det så blir det liten misforståelse når man møter en møtende syklist/fotgjenger. Det er særlig damer som ikke klarer å holde seg til sin egen høyre, kanskje dem ikke har lappen i utgangspunktet? Dette gjelder særlig damer litt opp i åra. En familie eller en gruppe mennesker må jo gå ved siden av hverandre så klart og sperre mest mulig av sykkelstien. Kanskje bilistene burde tenke på dette når de tuter og er ufine mot syklister i veibanen, det er slettes ikke så lett å holde seg på en sykkelsti heller. Så kommer man til fotgjenger felt og her er de fleste bilister flinke til å holde seg midt på fotgjengerfeltet, hallo det er et merket felt for gående og syklister som ikke skal sperres.
Det de fleste bilister burde tenke på er at jo flere som sykler jo mindre kø blir det og flere parkerings plasser blir tilgjengelige.
Bruk av fotgjenger felt sett med syklende sine øyer, det er tillatt selv om det er noen nett troll som påstår noe annet. Bilister har ikke vikeplikt om du sykler rett ut i et gangfelt, men om du venter og ser at bilisten stopper så er jo det noe helt annet. Dessuten så er det ikke særlig raskt for meg å hoppe ut av denne stikkpilla jeg bruker......
Jeg koser egentlig vettet av meg der jeg glad og lykkelig triller avgårde med musikk og koppen full av kaffe.
Rolige 30 kmt langs en sykkelsti.
Nei jeg sykler ikke så fort når det er folk foran meg og jeg prøver å ta mest mulig hensyn med tanke på mine medtrafikanter. Tro det eller ei ;ø)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar