Totalt antall sidevisninger

torsdag 18. juli 2019

En liten kosetur.

Onsdag er en like bra dag som alle andre dager, særlig når man skal sykle en liten tur.
Dagen er varm og fin, lite vind og sol fra skyfri himmel. I utgangspunktet skal jeg til Sandefjord for å levere et våttkort, da tar jeg det som en god tur. Finner adressen og jeg spør en ung kjekk gutt om dette er rett adresse? Jeg spør også denne gutten om Katrine er mamma hans, ja det stemmer det jeg er datter til Katrine.... Misforståelsen ble raskt rettet opp og et vått kort ble overlevert til denne sønnen, eller var det en datter?
Fint her i Sandefjord
Veien går videre og kursen settes mot Larvik.
Å sykle i dag er bare helt herlig, kanskje litt varmt men skitt au, gjør ingenting om det ikke lukter blomster eng av meg nå. Veien gjennom Sandefjord går helt uproblematisk og plutselig så er jeg på Haukerød, sykler da gamle E18 mot Larvik. Her er det nemlig en Burger King som jeg har lyst til å besøke, en liten burger og en god milkshake er ingredienser på dette stedet. Smakte godt i varmen ja og milkshaken blir med videre i Veloen. Ferden går nå til Andebu og et besøk hos svigermor der. Jeg stopper i sentrum og tar en kaffekopp og møter to hyggelige karer som er veldig nysgjerrige på Veloen. Har en hyggelig prat og stikker samtidig innom polet i Andebu for litt vin og en liten cider.
Nå er den litt naken, håper på napp hos noen selskaper som jeg har forespurt om litt reklame.
Den som venter på noe godt venter ofte ganske lenge sies det. Jeg håper jo på et positivt svar fra de som har mottatt min forespørsel. Turen opp til Svigermor gikk greit og etter en stund så sykler jeg videre med en god og kald cider ved min side, den sparer jeg til noen fine oppoverbakker ved Skjee kirke. Tar bestandig en omvei hjem for å få med noen fine og lange nedover bakker mot Sem. Når jeg har passert Skjee kirke så ser jeg i speilet at det kommer 3 TDF syklister bak meg. De kommer stadig litt nærmere og jeg tråkker til litt for jeg vet hva som venter meg en halv kilometer lenger frem. Bakken begynner og jeg gir litt ekstra på og se det er en som bryter ut og prøver å ta meg igjen. Han skal ha for forsøket men han blir bra parkert. Tror jeg var opp i over 75 kilometer i timen og bakken ved Krizoo gikk unna i 50 kilometer i timen. Ble en hyggelig hastighet ned til Sem også. Venter på Circle K i ca 1 minutt før de kommer forbi og han ene sier bare "Litt av en hastighet du får" Takk sier jeg og sykler etter dem igjen. Kommer raskt opp i hekken på dem på Semslinna og jeg må faktisk bremse og jeg triller for det meste, mens bena dems går relativt kjapt opp og ned for å si det sånn.
Så ikke at kameraet var i "selfie" modus....
Håret ser i allefall ganske så soft ut om ikke annet.
Gutta krutt.
Dagen i dag ble veldig fin og jeg fikk noe over 110 kilometer i dag. Gleder meg til neste tur allerede og den starter om en liten times tid, skal til Åsgårdstrand da konemor har bestille en rom bolle.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar