Totalt antall sidevisninger

søndag 31. mars 2019

Mars måned i velomobilen og på sykkelsetet.

Ja ja så er mars over og jeg kan se tilbake på 453,6 kilometer i både velomobilen og på sykkelsetet. Det var jo litt snø i mars også, da er velomobilen ikke helt glad og det er ikke jeg heller, for snøen altså.
4 mars så syklet jeg velomobil til jobben som vanlig og jeg skulle ha en sykkeltest på sykehuset i dag, regnet jo med at det skulle gå greit og når legen sier at det var positivt så ble jeg glad helt til han sa at det ikke var positivt for meg..... Synes jo jeg syklet greit og holdt meg godt innenfor det nivået jeg skulle men EKG`n sa visst noe annet. Så da blir det visst en tur til riksen etter påsken og muligens ny stenting, fordelen er jo at da er det ikke akutt, les infarkt, og jeg skal visstnok være raskt ute igjen og klar for nye sykkelturer. Hvis alt går ok og jeg får klarsignal fra legene så melder jeg meg på Tripp trapp triatlon igjen.
Slik ser det ut hver morgen når jeg sykler forbi Plantasjen på Nøtterøy. 66 kilometer i timen er helt greit på morran.
Har nok sagt det før men at ikke flere velger en velomobil er for meg ganske uforståelig, kanskje man ikke kjenner til denne typen av sykler? Det er iallfall utrolig behagelig å ligge i en slik sykkel eller velomobil som de faktisk heter.
Dette er fra Kilengata og nå er jeg straks på jobben.
Hver dag med velomobilen er en fest, iallfall for meg jeg liker å se på alle som er påkledd som selveste Michelling mannen mens jeg sitter i t skjorta og sykler. Fra april så blir det vel shorts også. Det er så deilig å sykle at jeg tilogmed har begynt å sykle en omvei hjemover, blir da via Torød og lengden er på 18,5 kilometer mot 11,3 med noen fine bakker.
Her er det ikke mye kø så jeg tror dette er en lørdag morgen.
Dette er fra Barkåker og dette er også på en fredag jeg er på vei til Borgeskogen.
Hvis man jobber på Kilen og skal til Borgeskogen så er det ikke særlig smart å sykle om Barkåker men det blir jo kilometer ut av slikt og når Kajakk grossisten på Borgeskogen lokker med et møte så sykler jeg. Det ble et svært velykket møte for å si det slik og jeg kan ikke eller vil ikke røpe noe før til høsten.
Her fikk t-skjorta seg en liten tørk mens jeg satt inne og drakk kaffe ;ø)
Som skrevet så var det både et hyggelig og lønnsomt møte og noen(les jeg) gleder seg til høsten.
Over Semslinja så ligger jeg jevn i 40 kilometer i timen og det er god knall.
Dette er et bilde fra Årøsund og jeg husket ikke hvor mye nedoverbakker det var her.
Blir jo mange oppoverbakker når man skal tilbake på denne måten, men så ble jo bildet fint da. Møtte også to damer som luftet en liten jente som gjorde store øyne når jeg stoppet og pratet litt med dem, det er også god knall og veldig koselig.
Dette er ved Torød og her får man god fart, såpass at det må bremses litt.
Denne dagen når jeg syklet hjem fra jobben så ble det 19,6 kilometer på grunn av denne avstikkeren ned til Årøsund, angrer intet for å si det sånn.
Siste dagen i mars så ble det en tur inn til det foreløpige siste barnebarnet for feiring av 1 årsdagen, jeg sykler såklart.
Syd for Borgheim så er det vann og kloakk arbeider på gang og det er noen dårlige grusveier for øyeblikket.
Dette var mars i korte trekk, nå følger april og muligens noe varmere vær og vi gleder oss over det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar