Totalt antall sidevisninger

søndag 13. august 2017

Dalsland kanot marathon +

Nå var det 5 år siden sist jeg padlet DKM+ og jeg tenkte sikkert i vinter en gang at hva med en tur igjen..... Det var jo lenge siden så jeg hadde vel glemt hvor vondt det var. Det er såklart ikke sant men DKM+ er utrolig moro å være med på. Nytt i år var at jeg hadde booket oss inn på hotel i sentrum, det var ikke vondt. I Bengtfors så er det ikke mange muligheter hvis man vil ut å spise, det er hotel, det som vi bodde på ellers så er det flere pizza sjapper, kebab og Sibylia (tror jeg det het) På lørdagen er middagssalen stengt på hotellet siden de skal ha Kreps skiva der på kvelden, vi ble med på den.
Klokka er bare 07.30 og dette er bare litt av gjengen.

Været ser jo ikke så gæli ut men det skulle ikke vare gitt...

I startområdet og det er greit å padle litt før startskuddet smeller.
Fra andre overbæring, her er det ca 200 meter å bære og det bjuds på bananer og bullar og drikke såklart
 Det var ca 500 startende i år i alle klasser, både stafett og kortere løyper. Jeg synes deltagerantallet har gått en del ned, første året jeg var med var det 900 på startstreken og det var utrolig kult å være med på, ikke det at det er så gæli å være med når det er 500 påmeldte heller, misforstå meg rett.
RulleRolf gjør seg bemerket, speaker hadde også noe å si :ø)

Tredje og siste overbæring, herifra er det bare 22 kilometer igjen, jada og da snudde været....
Etter Gustavfors (bildet over) så tok vinden seg opp og det begynte å regne, ikke bare litt regn men egentlig ganske mye, det kom to solide skurer for å si det sånn og det regnet hele veien inn til mål. Egentlig veldig glad jeg valgte Freya`n i år for det ble surt og kaldt på dette løpet. Det å da kunne sitte tørt og fint under dekket hadde noe for seg. Motvind og regn bygger karakter tenker nå jeg og jeg kom jo i mål i år igjen, da med årets løp så er det gjennomført 5 ganger og det er jeg fornøyd med.
Er veldig glad når jeg kommer hit og kan krype opp på brygga, den gule toer kajakken i bakgrunnen fulgte jeg lenge.
Den gule toern kajakken hang jeg på helt fra 1 overbæring, det er jo nesten litt frekt men det gjør mye med min egen moral. Frida og Elin padlet den og de tok en stopp ca 8 km fra mål og da padlet jeg videre og jeg måtte også ha en tisse stopp men jeg klarte å komme før de i mål, det var snakk om et lite minutt.

Midt i bildet står konemor med paraplyen og gir med uoffisielle resultater 91 plass ;ø)

Fordelen med å bo på hotel var egen dusj.
Dette skulle jeg ha vært på mange ganger men i år så ble det noe av og det er ikke siste gangen det er sikkert.
 Svenskene kan dette med drikkeviser og er store på stemningskapende musikk under maten. Drikkevisesangeren fløy så mye frem og tilbake at han spjæra buksa si og han kom stadig forbi der hvor vi satt og vifta med mikrofonen, den ene gangen så fikk jeg et hosteanfall og man kan trygt si at jeg fikk de flestes oppmerksomhet når han beordret musikken stoppet...... Hadde da en lengere prat om hvordan Nordmannen ikke klarte å drikke osv osvalt var veldig hyggelig såklart og morsomt, så jeg er definitivt klar igjen neste år.
Dette var vel ikke så gæli vil jeg tro.

En del ladninger av dette gjorde også susen, pluss at i Sverige får man gin tonic med 6 cl gin, ikke dårlig.

Dette er tidlig på kvelden og drikkevisene ville ingen ende ta, her har vi noe å lære tenker jeg. Det er han lyshåra som sang.
Ja nok et DKM er over og det var det 5 i rekken, om 14 dager så er det Tripp trapp triathlon og jeg gleder meg stort til dette også og bare uka etter så er det Klaraelven challenge og bare 14 dager etter Klaraelven så er det Telemarkspadleren. Da føler jeg at jeg har gjort mitt. Gleder meg stort til Tripp trapp nå, blir en opplevelse vil jeg tro. Neste år kanskje dere vil bli med på DKM?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar