Totalt antall sidevisninger

mandag 14. mars 2016

Tjøme rundt en vakker dag i mars.


Egentlig kunne dette innlegget hatt som tittel, Tjeld, Kjell og svane...... Det var bare det at jeg padlet med Knut og ikke Kjell....... Du snakker om å være nedsnødd på en solskinnsdag........
Planen var en tur Tjøme rundt og Kjell.....Knut ville være med. Ingen ting er bedre enn en tur Tjøme rundt på en søndag.
Så deilig og stille kan det være en søndag.
 Lyden av 100 ærfugl som ligger og roper på hverandre er ganske enkelt magisk, sel, skarv, svane og ikke minst tjelden var på plass, dette gjør noe med hodet på den som padler. Jeg har jo padlet mye så det forklarer vel litt.
På Froungen står denne statuen, noen har visst kledd på henne litt, ja den bluferdigheten er allstedsværende.
Vi padler fra stranden på Grimestad og med klokken sydover og vi går forbi los stasjonen på Hvasser, livet er bare så herlig.
Sjekk dette været da dere.

Knut padler raketten som om han aldri skulle gjort annet.

Her nærmer vi oss Verdens Ende og forholdene skulle bli noe mer opprørt.
Knut en sjelden blid mann, synger når han padler, veldig koselig.

Vippefyret og et nasjonalparksenter i bakgrunnen.
 Det er kanskje litt trist å si det men jeg liker ikke betegnelsen nasjonalparksenter og heller ikke nasjonalpark, Færder heter den visst. Det er mye som ikke er lov i denne parken, men alle gir visst bare faaen i det, særlig de med vannscooter. Så setter fylkeskommunen opp skilt på en del øyer med velkommen til nasjonalparken, her har vi bygget brygge til dere med store båter og vi har satt opp utedasser, men det blir snart forbudt å telte her, det er jeg rimelig sikker på. Ting skal visst tilrettelegges opp under armene på folk, snart kommer det en padleled med opplysningsskilt om hvor man kan finne vann og andre bekvemmligheter. Pokker ta tenk sjæl og dra på tur i en tilnærmet fri natur.
Litt mer sjø her ute på "enden" og mer ble det man da la jeg bort Olympusen og hadde tunga rett i munnen.
Fra lunsj og bålstoppen, vi koser oss med ny sennep til pølsene.

Tjelden er på plass.

Vakersholmen, stille og fint igjen. 
En liten kilometer til nå så er vi inne igjen.

Ny dagsrekord for Knut, over 34 kilometer, dette er bra og jeg gleder meg til neste tur alt.
Litt mer 3d i denne vinkelen her.
34,8 kilometer i et nydelig sjøskap denne dagen, takk for turen Knut.

2 kommentarer:

  1. Fine svaberg har dere jaffel der nede. Sjøl om terrenget er håpløst flatt å orientere etter fra kajakk da......

    SvarSlett
  2. Jeg har sett tjelden, men ennå ikke hørt den. Det er liksom ikke vår før den begynner med den lyden, så jeg håper den setter i gang snart. (Selv om man blir fort lei gnålet.)

    SvarSlett