Totalt antall sidevisninger

fredag 3. april 2015

Ut på tur aldri.......

Sur, man kan jo bli litt sur når man drar på fisketur og ikke får fisk. Vi dørjer etter sjø ørret og padler forbi en som står og fisker på land, han drar opp en ganske så flott ørret, grrr.
Før vi kom så langt så dro vi opp en kajakk som lå og fløyt i vannet, helt inne ved land. Komplett med åre og greier. Været er flott i dag og planen er å dørje ørret og padle ut til Ildverket og møte Jan og en annen danske. De satt på Hui og drakk øl........
Båten til Thomas, sett fra innsiden
 Hvorfor tar man et slikt bilde? Dere kan jo spørre og jeg vil svare. Thomas fant ikke svampen sin og vi klarte ikke å få hodet ned i luka foran for å se om svampen satt der, satt fast i fronten altså. Da tar man et bilde da og skulle du ha sett, den var ikke der heller, dette er vel bedre enn å banke vettet ut av båten. Man banket, eller Thomas, banket vettet ut av båten for å se om en svamp ramlet ut......
For en dag, nå skal vi hente ørret, not.....

Inn på Reiern, her fant vi en liten fin strand med mulighet for et telt eller to
RulleRolf`s påskenøtt 1 hva er dette?

Her skal det egentlig være fire stenger, dette er påskenøtt nr 2
 Hva er egentlig vitsen med disse stengene, ser de mange steder i skjærgården?

Thomas kiter, takk for at du sa i fra om kiten, jeg kunne også tatt med min....  ;ø)

Fra Mostein og over til Ildverket.

Egentlig et artig bilde om enn litt tragisk.
 Bildet over illustrerer rekkevidden på en vhf, Jan (han som sitter og drikker øl) på en naboøy klarer ikke å høre Thomas, selv om han bare er 8 kilometer unna. Ja da tar man telefonen og sjekker at han er på rett kanal osv osv men null respons, det er godt man har mobil med dårlig dekning da..........
Thomas spanderte påske egg på meg, det gjør seg med kaffe.

Avgang Ildverket, sjekk været det er så deilig.

MiaMaria, sånn henger man kajakken opp i Easylift stativet, alt vannet samler seg bak setet.
Det er når kajakken henger slik at vannet er lett tilgjengelig med en svamp i en behagelig høyde.
Thomas avsluttet dagen med litt skjell sanking.
Takk for en flott tur i dag og det er vel ikke så lenge til neste gang.

1 kommentar:

  1. Aha, nå er jeg med. :) Jeg har kjøpt meg nye sluker for å fiske ørret, men hadde jeg stanga med i går? Neee... Men noterer jeg jo at jeg hadde like god fangst som deg likevel, ha ha! Følger spent med om du finner ut hva de jernpålene er for noe.

    SvarSlett