Totalt antall sidevisninger

tirsdag 1. april 2014

Del 2 Camp RulleRolf

Ja veien videre fra Kjøkkenbukta over Lindholmkjæla gikk i et like rolig hav, magisk. Det ble diskutert en deling av gruppen, ikke alle hadde lyst til å padle ut til Fulehuk og Trond tok med den største gruppen ut til Fulehuk og jeg tok med den mindre gruppen over den tidligere nevnte Lindholmkjæla. Padlet blant annet med John Olav og Kari. Praten går jo lett om stort og smått og da kommer John Olav med en bløt vits; Hva heter datteren til Finn Lutt? Vet a fa.. sa jeg og da repliserte John Olav med TrudeLutt. Kari holdt på å dette ut av båten og jeg lo både av vitsen og Kari. Da tenkte jeg, siden Kari var varmet opp, at jeg kunne servere en bløt en jeg også. (rettet til Kari) Hva het Brannmann Sam før han fikk jobben som brannmann? Hakkepeiling sa Kari, Sam sa jeg.....
Hun holdt på å dette ut av båten en gang til. Ville jo ikke ta den gamle med Postmann Pat.....
Lite tilbakeblikk, Trond, John Olav og Einar hadde ligget på Ildverket fra fredagen, de kom inn til samlingen og godteposen  Foto:Trond Glesaaen

Fulehuk fyr. Foto Astrid Bodil Hansen
Hvor ofte er det slike forhold i Ytre Oslofjord? Foto Astrid Bodil Hansen
Trond og RulleRolf, de eneste bølgene som er her er de som vi selv har laget. Foto Tor Ovesen.
Vakkert rett og slett. Foto Trond Glesaaen
Magisk og snart ligger det 13,5 kg med indrefilet på grillen. Foto Trond Glesaaen

Jeg tullet ikke, dette må nesten være linjefilet, fraktet i kajakk. Foto Trond Glesaaen
Det må sies at å padle med så mange hyggelig folk, det er ren energi. Å lage til for så mange hyggelige folk, det er ikke noe stress. Lage maten er bare hyggelig. Stemningen i gamma er også veldig flott. Maten smakte og god drikke ble servert av en skjenketut med "fyllestopp" tett etterfulgt av et fløtelokk. Overraskelsen var tre nydelige gulrotkaker av Trine, meget godt.
Vi må heller ikke glemme Oluf sin versjon av O hellige natt, en klassiker.
Kveld går over i natt og for noen så (ikke meg i år) gikk kveld over i morgen......
Det ble bråkete i lavoen da Thomas kom for å legge seg. Jeg kom meg tidlig opp og spiste en god frokost i gamma og brant bål, kokte kaffe og generellt kosa meg. Småpratet med folk og opplyste om at hjemtur blir litt oppdelt, jeg padler med Thomas inn til Tjøme. En stor gruppe padlet med Trond. Jeg håper og tror alle var fornøyd med helgen og jeg har funnet maks deltager antall på neste års treff og det blir 50 pax, man kan jo likegodt runde av oppover. Takk for i år.
Blå rute er lørdagens tur fra fjærholmen til Ildverket, grått er fra Ildverket og inn til Tjøme.

1 kommentar:

  1. Flott rapport, og så kjekt at vi får en "smak" vi som ikke var der også. :)

    SvarSlett