Totalt antall sidevisninger

lørdag 19. april 2014

Bare en kort tur på Langfredag...

Har vært mye jobbing og har nå to fridager (hadde) skjærtorsdag så regna og blåste det godt men det ble en rulletur og en liten tur i litt sjø. På langfredag så meldte yr.no at det skulle være rolig men trærna hos meg bøyde seg i bakken. Tok meg en tur sånn ved tretiden og da er det mulig det hadde lagt seg litt. Det som skulle bli en lang tur ble en kort tur på bare 10 km men i et nydelig solskinn om ikke annet. Hadde med litt kaffe og en liten sjokoladebit, stoppet og gikk i land på tre forskjellige steder. Jeg har jo ikke noe vanntett kamera om dagen og jeg tok med speilrefleksen for å ta noen bilder av klistremerke på båten....... Til ksf i Sandefjord.
Syd på Vakersholmen øst.

Fikk nå koset meg litt i solen.

I den store bukten syd på Hui.

Det våres i dammen også, to klaser med froskeegg, men ikke i hoved dammen, dere er det bare egg fra padder.

Stålorm i hagen, nå er det vår.
 
Fra rullingen på torsdagen.
En liten tur, men en god tur.

5 kommentarer:

  1. What a lovely trip Rolf, Spring is coming! :-)

    Kind Regards

    SvarSlett
  2. Kult sitjeunderlag! Har vore bom med vind- meldingane her også dei siste dagane. Sleit litt med frisk bris rett i mot mørket i går kveld. Men med god kajakk og utruleg god Alut- åre, gjekk det som ein leik! Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  3. Enig med Odin, kult sitteunderlag! Spiser fisken opp froskeeggene, eller pleier det å bli noe? Rumpetroll er gøy da!

    SvarSlett
  4. Fisken spiser ikke rumpetroll eller egg fra paddene. Putter jeg egg fra frosk uti så er det borte på en to tre. Smart frosk som nå har lagt egg i alle dammene bortsett fra den med fisk i. (alle dammene henger sammen med hverandre med en bekk og vannet blir pumpet opp til toppen)Har den følelsen at vi har noen tusen rumpetroll hvert år og vi har også rompetroll fra salamander ;ø)

    SvarSlett