Totalt antall sidevisninger

søndag 21. mars 2021

Deilig liten lørdagstur.

 Lørdag 20 mars ble en liten merkedag, nummer en var at jeg passerte 1000 kilometer i dag, sånn hittil i år og nummer to er at det ble årets lengste tur så langt. Regner kanskje med at den "rekorden" ryker allerede neste helg. Vel vel jeg legger lystig av gårde ca kl 12.00 og setter kurs mot Horten via Slagendalen.

Nede på fiskebrygga, eller det som var fiskebrygga.

Nå bor det bare sure folk der som klager på at det ligger båter på brygga. Selvfølgelig så må de startes og da kommer det noe røyk da, ikke helt unaturlig tenker jeg. Det får de bare godta eller så kan de flytte, båtene var her lenge før dere satt opp disse helt utrolig stygge kassene. Kan huske 50 år tilbake da var det mye fisk å få langs denne brygga (uff jeg begynner visst å bli gammel)
Ser jo litt penere ut denne veien.

Veien er planlagt å gå gjennom Slagendalen men første kaffestopp skjer på Circle K nede på Kilen. I dag så har jeg også tatt med en matpakke og dagen virker jo lys og fin. Kommer greit til Borre og her begynner en ekspress sykkelsti og det er noe jeg virkelig liker. Mye folk ute å sykler og går i dag og dessverre mange som går som blinde esler uten tanke for andre, men dem om det.
Ikke veldig langt unna Bastøfergene.

Skilt på benkene på utsiden av Trakter'n.


På vei opp etter Falkensten, snart ved evighets sletta og snart en kaffekopp til på Kopstad.

Fra Kopstad så sykler jeg på Kopstadveien og tar av til høyre ved Hauganveien og retning Revetal, kommer inn på RV 306 og den er kjempefin å sykle på, flotte lange bakker og her koser jeg meg stort. Kommer trygt ned til Bispeveien og tar neste kaffekopp på Circle K Revetal, her er jeg skikkelig gæren og kjøper et wienerbrød også. Sykler så Ramnesveien ned mot Sem. Over Jahrelinja eller rett føre ved Ramnes kirke så sykler jeg forbi en TDF syklist i rimelig stor hastighet og han tar meg igjen ved denne oppoverbakken på slutten av Jahrelinja. Jeg tar han igjen en liten stund før Re pukkverk i en rimelig stor hastighet igjen. Jeg tråkker på og tar meg en liten stopp på brua over E18, der blir kaffekoppen fortært og dette wienerbrødet, etter 3-4 minutter kommer denne TDF syklisten forbi meg igjen og hilser.
Kanskje ikke det beste stedet å stoppe på men skal man strekke på bena så er dette helt ok.

Ny kaffekopp på Cirkle K Sem og så er det bare å tråkke på over Semslinna, kommer greit gjennom byen og bestemmer meg for å sykle om Circle K Vestskogen for nok en kaffekopp. Så er det strake veien hjem.
Ble etterhvert noen fine og spesielle skyer, her er det ca 500 meter før jeg er hjemme.




Mammatus skyer, ikke så veldig vanlig å se her i nord.

Avslutter uteaktiviteten med en rusletur med hundene og de er så glade og fornøyde med en liten strekk.
Synes vi bor greit til her.

En super fin turdag er over og det ble 83,5 kilometer i et superflott vær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar