Totalt antall sidevisninger

søndag 7. februar 2021

Velomobil smart.

Rar tittel, men bare vent litt så skjønner dere. I denne kuldeperioden vi er i så fryser både vannrør og bremser og det som verre er. Bilen vår ble hentet av Viking på lørdags morgen, den var skikkelig fryst og alt absolutt alt av lamper lyste i konsollen. Vel da ble jo den tauet til Branchos auto så får jeg ta en telefon på mandagsmorgen....... Det som var verre var at bremsene på velomobilen har fryst, jeg tok da velomobilen opp i stua for en tining og bremsene slapp taket og alt ble bra igjen, men hvor lenge var egentlig han Adam i paradiset? Eller hvor lenge var RulleRolf lykkelig? Ikke særlig lenge for bremsene heng på igjen etter første trykk på bremsehendelen. 

Fra første tining.

Ting frøys fast igjen så lenge man ikke foretok seg noe ut over å tine opp ting. Det som er med en velomobil er jo at kabler og strømper til bremsevaier ligger ganske så skjult, det er liksom ikke bare å demontere og ta de ut. Jeg tenkte jo jeg skulle fylle frost væske i strømpene men det er lettere sagt enn gjort. Da blir det å ta en tur på apoteket og kjøpe en sprøyte og noen kanyler. Dette gjorde vei i vellinga for å si det sånn.

Ble litt for enkelt dette, men det fungerte utrolig bra.




Første kanylen ble for liten så da måtte jeg kjøpe en som var litt større da.

Noen ganger så blir jeg fornøyd med meg selv og dette var en slikt tilfelle. Test turen gikk svært så bra men ting går litt tregere med piggdekk foran og bak, men heller litt tregere enn  sykle på tohjulingen.

Verden har fryst igjen og det er lenge til våren kan det se ut som.

Minus 6 grader og livet leker spør dere meg.

Gleder meg til i morgen da blir det å bruke velomobilen til jobben igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar