Totalt antall sidevisninger

lørdag 13. februar 2021

Litt velomobil, igjen....

 Det er grisekaldt om dagen og hittil kaldeste dag var vel mandag 8 februar da opplevde jeg minus 14 grader på utsiden og det river nesten busene ut av nesa, godt er det ikke. Sykle skal jeg så det er jo ingen vei tilbake klokken litt før syv om morran. Har lagt om til piggdekk på stikkpilla mi, det bråker og det suger balle for å si det sånn. Hastigheten går dramatisk ned og støynivået går like dramatisk opp. 

Jeg gliser uansett nesten like mye jeg med to buffer på hodet og en tynn fleecejakke på utsiden av t skjorta. Det blir jo veldig mye varmer i denne velomobilen enn det er på utsiden, vi snakker opp til 10-12 grader varmere så den delen er grei.

Dette er på vei hjem 8 februar og livet leker nå litt til tross for kuldegradene.

Onsdag så sykler jeg som vanlig men det som var litt spesielt i dag var at jeg satt opp en dokke til ære for den kollegaen som kommer først på torsdag, da har jeg nemlig skole og jeg må innrømme at jeg flira litt i det skjegget jeg ikke har med tanke på morgendagen.........
Når dette er synet som møter deg når man åpner døra, da skvetter man.

Nå blir denne dokka med meg hjem for konemor skal bruke den som modell for en bunad og etterpå så blir den muligens gjort om til en statue som skal få plass ved dammen.
Fredag morgen så syklet jeg innom hjelpemiddelsentralen for litt opplæring på en "sengetransportør" da vi har et flytte oppdrag på mandag morgen, skal bli spennende å se om jeg husker.

Man benytter så klart p plass for besøkende når man er på besøk, brrr dette er klokken 07.50 på morran.

Har jo ikke vært vær til de lange helgeturene hittil i år så jeg har nå bare fått syklet ca 500 kilometer så langt i år men snart blir det bedre vær (tror jeg) og da blir det noen fine turer igjen og helst uten piggdekk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar