Totalt antall sidevisninger

lørdag 27. februar 2021

Da er pigg dekkene av.

 En ting er sikkert jeg skal aldri sette piggdekk på velomobilen igjen, toppfart gikk dramatisk ned og støynivået gikk like dramatisk opp. Jeg måler jo hastighet så godt som hver dag og forbi Plantasjen på Nøtterøy så er hastigheten sjelden under 60 + kilometer i timen. Er det folk eller andre ting i veien så tar jeg det rolig så klart. Med piggdekk så sliter jeg med å komme over 40 kilometer i timen. Sånn var det egentlig overalt, hastighet ned og støynivå opp. Jeg la om til piggdekk 3 februar og jeg tok de av 21 februar, note to self skal aldri på igjen.

Torsdag 25 februar så tok jeg meg en tur til Tjøme og Verdens Ende og det er så deilig å sykle uten piggdekk, er noe finjustering av derailur er det som trenges men det går seg til etterhvert.

Over Vrengen brua det er rimelig godt med tåke i dag.

I mitt hode så er det ikke tåke og jeg legger merke til hastigheten underveis og jeg smiler for meg selv, piggdekk suger balle tenker jeg der jeg farer avsted. Det er tett tåke i dag men fremdeles i mitt hode så skinner sola og det er jo bra. På skolen så har vi en oppgave og jeg skriver om motivasjon og hva er det som driver folk. Trenger jo ikke å se så langt men det skal jo ikke handle om meg så mitt eksempel er ikke så godt å skrive om.
Fremdeles tåkete, dette er rett ved Mølledammen.

Så kom sola, dette er helt ute på Enden og her er det fint.


Så flott så flott.

Jeg tusla jo rundt i t skjorte mens jeg tok bilder og jeg ser andre folk som kommer kledd for en Nordpol ekspedisjon, flirer litt for meg selv når jeg ser dette og kommer kjapt i velomobilen igjen og tråkker lystig i vei igjen.
Fra en nødvendig tissestopp rett nord for Havna hotell.

Ser jo ikke frisk ut og det påstår jeg såklart heller ikke, men i mitt hodet så skinner sola.



Dette stemmer og det kan jeg skrive under på, lukten av en fis følger meg noen hundre meter ja.


Litt mindre tåke på returen.

En flott skoledag er over men det er møte på Teams etterpå så slik går jo dagene eller torsdagene for å si det sånn. En deilig liten tur på 34,5 kilometer er over og det ble årets lengste så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar