Totalt antall sidevisninger

søndag 31. januar 2021

Stue velomobil.

 10 januar var siste turen med velomobilen, da kom det snø og det kom en del snø for å si det mildt. Jeg syklet inn på jobben denne søndagen for jeg skulle hjelpe guttungen med å flytte. Når mandagen kom så kjørte jeg bilen jeg hadde lånt inn til jobben igjen og da begynte det å snø igjen. Da transporterte jeg velomobilen hjem og byttet ut denne med en tohjuling med pigg dekker. Jeg syklet hjem på nevnte tohjuling og jeg brukte vel 55 minutter hjem, nysnø og glatt. Det merkelige var at jeg brukte nesten den samme tiden på tirsdag morgen, men jeg slo meg til ro med at det fremdeles var nysnø og glatt. Først litt utpå tirsdagen så tenkte jeg at nå skal jeg sjekke luft trykket i dekkene...... Oi shit pomfritt, de var jo så godt som uten luft, ikke rart dette gikk tregt. Brukte 15 minutter kortere tid hjem, denne dagen.

Dette er tohjulingen, en god og sliten offroader, men den gjør jobben

Gangster cap på sykkellykten, laget av en gammel oljekanne, da blender jeg ikke alle og enhver.

I nesten hele januar så har jeg ikke fått brukt velomobilen, det er sykt isete og kaldt om dagen. Tohjulingen er flittig i bruk hver dag tur retur jobb. I går lørdag 30 januar så skulle jeg ta meg en liten tur i velomobilen og da var venstre fremhjul låst. Brukte en varmepistol og fikk løsnet hjulet så det snurret fritt og fint. Kom meg ned på sykkelstien og det var jo en prøvelse i seg selv da veien er bratt og isete.
Det var jo minus 10-12 grader men allerede etter hundre meter så var det utrolig mye deiligere å ligge i denne velomobilen sammenlignet med tohjulingen. Planen var å sykle inn til jobben for å sjekke føret. 
Fuck ($&/)/#( første bremsing ved et fotgjenger felt så hang bremsen seg på venstre side opp. Da var det bare å snu og komme seg hjemover igjen. Ble en liten tur på 2,5 kilometer om ikke annet. I dag søndag 31 januar så står velomobilen i stua til tining og eventuelle demontering av venstre forhjul, dette for å smøre opp bremsene.
Litt mer behagelig å stå inne og mekke når ute temperaturen er godt under minus 10.


Da er det greit å hogge litt ved for å fyre i ovnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar