Totalt antall sidevisninger

lørdag 20. februar 2021

Nå skal piggdekkene av......

 Ja ja jeg satt piggdekker på velomobilen og de fungerer vel og bra, bortsett i fra at farten går ned og støynivået opp. Dett var jo midt i den værste kuldeperioden og det var is og hardpakket snø overalt. Bremselengden gikk dramatisk ned, det er jo en liten fordel men en annen ting som også gikk ned var snitthastigheten.

Sånn er føret om dagen, knall og fall og blålys og minus 10-14 grader.

Livet leker jo uansett i denne velomobilen, det tar bare litt lenger tid om dagen. Selvfølgelig så er det mye snø som ligger i veien og brøytingen er ikke bestandig så veldig godt utført. Når sykkelstiene er skrapet og brøytebilen kommer i 50 pluss kilometer og hiver slapset opp på sykkelstien så gjør jo det noe med humøret mitt om ikke annet. 
Opp til Teiehøyden og det slurer å går, går sakte vil det si.

Snø nok nå synes jeg.

Både mc og velomobil i garasjen, men i dag lørdag 20 februar så skal jeg ned i garasjen og legge om til sommer hjul igjen på velomobilen, nå smelter det jo i rekordfart og da leker livet igjen tenker jeg. Kanskje det blir en liten tester i dag i velomobilen igjen, bare for å kjenne på følelsen av sommerdekkene. noen dager til med denne varmen så blir det superbra.
Tanken er montert på igjen men jeg tror jeg har glemt en kontakt til bensin måleren......

gleder meg litt til å bruke dette dyret igjen også, svært behagelig å kjøre.

Vi er jo 3 stykker på jobben som kjører sykkel og da må vi jo markere oss. Takk til Kai Natvig.




Holder på med et lite prosjekt på jobben. Mer om det siden.

Nå kan våren bare komme tenker jeg.

Det blinker i luften av sommerfuglvinger, 
det kryper og kravler med tusen små ben,
sneen har ynkelig grått seg til døde, 
og blomstene våkner, en etter en.

Blåveis og hvitveis og snøklokker åpner
de blanke små øynene og ler,
myser mot solen og morgenrøden,
og tror ikke alt det rare de ser.


Og seljen den står der med grenene fulle
av svulmende rakler med silkehår-
de ligner små lubne kattepuser
som soler seg i den deilige vår.
                                                                                        Gabriel Scott


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar