Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. september 2024

Tur til Nederland og Dronten

 Hva pokker er det i Nederland som lokker en stakkar fra Norge til dette flate land? Ligger et lite hint i "flate land".

Fredag morgen, eller natt om dere vil så ringer klokka 01.30 og kort fortalt så sitter jeg i bilen kl 01.45 og turen vil ta meg til Gardemoen. Det er en herlig morgen og turen går som en lek. Jeg har bestilt plass på Dalen parkering og og plutselig så er jeg forbi sikkerhets kontroller og jeg finner ganske raskt både gate og fly. Landet etter 1 time og 20 minutter og jeg rotet litt før jeg fant tog stasjonen her nede, men det gikk nå smertefritt det også. Vel ombord på toget så kunne jeg puste lettet ut, men i Lelystad så ble det et togbytte for her skulle jeg ta et tog til Dronten. Vel fremme i Dronten så var det ca 2 kilometer å gå, men det "gikk" jo greit. Hva er det i Dronten egentlig? Jo der selger de velomobiler og det er akkurat en slik en jeg skal teste. Været kunne ikke være bedre enn det er akkurat å. Har med sykkelsko og shorts og Theo justerer velomobilen så den passer meg.

4 stk Snoek og en Quest, det er en Snoek jeg vil ha, Snoek betyr gjedde.

Foran så har vi en Quatro velo, så følger en Quest og deretter en Snoek.

Den blå og hvite er en Quest og de har vært produsert i over 20 år, jeg har eid 2 stykker.

Som skrevet så justerte Theo denne test Snoek`n så den passet meg helt perfekt. Jeg hadde lest meg opp litt på denne nye modellen og var litt bekymret for svingradiusen, fra 11 meter på en Quest til 14 meter på en Snoek. Theo beroliget meg med at denne var justert til maks sving radius og med tynne dekker så var det (tror jeg) bedre sving radius på denne Snoek`n. Ble veldig overrasket over dette og det er jo bra. Eneste som må gjøres er å heve sete litt men det er ikke store problemet. Vekten er jo et helt annet kapittel, denne "gjedda" veier under 25 kilo mot over 34 kilo på Quest`n. Kom lett opp i 50 kmt på flate landet og det er jo bra, meget fornøyd med dette.
Det var utrolig godt utbygd med sykkelstier her nede.

I mine øyne er denne veldig pen og slankere enn Quest`n.

Det ble en testtur på noe over 21 kilometer, 21 behagelig kilometer, morsomme kilometer om jeg må få si det sånn. Mange steder så var det mangel på asfalt men til gjengjeld så var det nok belegnings stein. Theo forklarte at alt av strøm kabler, rør, gass og kloakk lå i bakken. Da er det såklart lett å flytte på litt stein og grave et hull og legge ting på plass igjen etterpå. Ja ja smart det vil jeg tro.
Pen er den og rask er den også.

Linjelekker så det holder og som skrevet en del slankere.

En utrolig flott testtur er over og nå gjelder det å velge en farge og litt tilleggsutstyr så blir dette veldig bra. En hyggelig prat til med Theo og så kjørte han meg til togstasjonen i Dronten for jeg må ta et tog til Lelystad for der har jeg bestilt et hotell rom. Siden jeg hadde vært på reise siden 01.30 uten å spise noe særlig så ble det med et par øl opp på rommet og hvilket rom da gitt. Stort og fint og med et badekar, da var det bare å senke kroppen ned i varmt vann og det var svært behagelig. Dere vet vel hva man sier om et legeme nedsenket i vann? Det blir vått. Kommer et innlegg til fra Nederland.



1 kommentar: